• Suza

Hur gör man egna billiga dopkort ?

Fundera på att köpa fint papper och printa själv. Har ni några bra förslag på att göra det själv , eftersom det är så dyrt att beställa.

• Svar på tråden Hur gör man egna billiga dopkort ?
  • MammaTillLucas

Jag gick in på Panduros hemsida och beställde papper i orange och limegrön färg, så beställde jag papperssnören i teracotta och etiketter i creamfärg, änglastämpel babyfotstämpel och silverfärgad stämpeldyna. Köpte silverpenna till.

Vet inte om det blev så billigt  direkt 675:- ??

Men det finns ju massor med olika papper & sånt som man kan köpa på Panduro..

JÄTTEBRA affär tycker jag!!!!  sa

• getingmidja

Ett fint kort man kan göra själv är att ta vitt papper och göra avtryck på bebisens fot eller hand med lämplig färg, sen klistrar man på det på ett annat papper i avvikande färg.
    Lite pilligt med avtrycken, men det blir jättefint och känns personligt.

• HumDis

Jag beställde från http://www.vistaprint.se och fick 20 jättefina inbjudningskort på lite finare papper för ca 350 kr. Så det måste inte bli jättedyrt att beställa. Glad

/ HumDis
  • Trikarn

Jag gjorde som getingmidja, blev som små personliga vykort som de kan spara som minne =)

• mammas älskling

Jag köpte a5 papper i blått på panduro. glitterpenna, lim,  fingerfärg i blått och rosetter på panduro. Sedan gjorde jag fotavtryck på korten och limmade dit den lilla rosetten i hörnet av kortet.

kostade ca.  120:

• dison

Om man har en bra skrivare så kan man ju göra väldigt fina kort med datorns hjälp, foga in ett fotografi på den lille/lilla t.ex. En bra investering om man gillar att göra egna kort och fotoutskrifter är att köpa någon sorts skärmaskin så att man får raka kanter på korten, finns att få tag i från 100 kr och uppåt.

• NenneUm

Jag gjorde också som getingmidja, fast vi kopierade fotavtryck direkt på inbjudningkorten som var blåa a4...tänk i så fall på att RIVA runt fotavtrycken annars ser man kanterna på kopian..
    (Vi kopierade fotavtrycket så slapp vi riva sönder orginalet ..)
    Enkel snygg text och sen vek jag pappret 3 gånger och stängde med lite lim och ett 3d klistermärke i form av hjärta.
    Adressen på samma sida som hjärtat och frimmärke...klart!
    Jag kom på en annan sak som jag hade velat göra och det är att skaffa frimärken som stöder bris eller rädda barnen.
    Det borde ju finnas...jag hann posta allt innan iden i alla fall.
    En kompis sa att hon aldrig skulle kolla på frimärket så noga så det kanske är överkurs..haha..
    Riktigt bra budgetalternativ och det ser riktigt bra ut!
    Lycka till, själva har vi dop på valborgsmässoafton.

• Suza

Tack så mycket för era fina tips :)

Svar på tråden Hur gör man egna billiga dopkort ?