• De små

Brännande smärta i huden

Är gravid i v.34 imorgon och har så jobbigt med den brinnande smärtan jag känner i huden på magen.

Jag hade detta när jag väntade första barnet också, men inte såhär mycket problem att det gjorde sin påmint hela tiden. Jag pratade då med min BM som sa att det skulle ge sig efter graviditeten. Efter den så fortsatte det att göra ont så jag var till hudläkare som typ nonchalerade och sa att det inte fanns så mycket att göra åt saken och att det nog skulle ge sig med tiden.

Blev gravid igen och kom till en ny BM och tog då upp detta med henne redan vid inskrivningen och hon sa att får du problem igen så hjälper vi dig. Nu har jag så ont konstant hela tiden. Kan inte gå, inte sitta för det bränner, känns som en knivegg rispar överhuden hela tiden. Kan inte ta på det för då smärtar det ännu mer. Att smörja har jag provat med utan framgång, det bara svider, bränner och smärtar nåt kopiöst. Att lägga nåt kallt på hjälper inte då det hettar.
    Vad göra.

Vet att det har att göra med att huden på magen töjs ut alleftersom magen växer, men för varje liten mm så gör det mer och mer ont och jag har BF först om 6 veckor. Kan ju föda om 4 v likaväl som jag kan föda om 8 veckor. Snälla om nån har nåt dundertips så får ni jättegärna dela med er av det.

Ringa BM är rådet bara att smörja med nån kräm och det lindrar inte som sagt.

Endast 50 dagar kvar till BF
  • Svar på tråden Brännande smärta i huden
  • Johannah 2

Hej!

Tyvärr har jag inget råd att ge men jag har samma som du.....enligt min BM så är det inte mycket att göra.
    Det blir även värre ju längre tiden går och ju större bebisen blir. Vi får se fram emot när bebisen är ute.

Kram och ta hand om dig!!

Johanna

• De små

Finns det verkligen inget att göra åt det?
    Usch ska jag ha det såhär eller ännu ondare i minst 4 veckor till? Fyyyyyyyy

Jag var till MVC-läkaren förra veckan och passade då på att säga att det svider och bränner och sticker så i huden och han sa bara att ju mer du tar på det desto mer ont gör det, men det gör ju ont oavsett, men jag tycker faktiskt att smärtan för någon sekund minskar när jag trycker emot med handflatan, men då blir bebben rätt vild därinne

Kan ju inte sitta och trycka med handen konstant hela tiden heller, men jag gör det när det känns överjävligt..

Skönt att det finns nån som förstår hur ont det gör för jag känner mig så ensam. Har frågar flera, men det är ingen som känner att det gör ont förutom du och jag då.

Endast 50 dagar kvar till BF
  • kärleksbaby

Hej,
    Jag har ungefär samma problem, men det kommer och går. Det känns bara längst upp där magen börjar gå ut. Där domnar min känsel bort och då kan det börja bränna och göra ont som bara den. Brukar lägga mig på rygg och då brukar det gå över. Det är väl huden som spänns ut så mycket och sen är ju trycket ganska stort mellan denna övre magdel och brösten som är precis ovanför. Har mest ont när jag är på jobbet och sitter. Min BM verkade inte ett dugg förvånad över min beskrivning av domningen och brännande känslan. Men det var inget jag kunde göra annat än vila mer.

Svar på tråden Brännande smärta i huden