• Fru Stjärna

Köns-UL i Varberg med omnejd?

Vi var på rutin UL för några veckor sedan men BM vägrade tala om könet fastän vi frågade. Av någon anledning vill vi veta den här gången. Jag tror dessutom att det blir lättare för sonen att förstå om man kan berätta att det är en lillasyster eller en lillebror istället för det obestämda barnet i magen som bara växer...

Men nu till min fråga. Finns det möjlighet att göra köns-UL i Varberg eller dess närhet?

//Lisa v.21

• Svar på tråden Köns-UL i Varberg med omnejd?
  • AnneSophie

Du kan ju testa att ringa Spec. MVC på lasarettet och fråga om det finns möjlighet att boka tid för ett köns-UL.

• Fru Stjärna

Ingen mer som vet? Hur har ni andra gjort?

• Fru Stjärna

Finns det inga nyfikna varbergare?

• mammaNena

jag har hört av svärmor, som innan jobbade i vbg. men nu e på KK i kungsbacka. att det oftast inte görs vul i varken varberg eller kungsbacka...

• Fru Stjärna

Men jag undrade inte över vul. Jag undrade över könsbestämmande ultraljud som man gör i typ v.25...

• mammaNena

jag skrev fel.. jag menar kön bestämmelse... men om du hittar någon som gör det så säg gärna till. nästa gång vill jag veta!!!

• almafa

Det finns i Helsingborg...

www.ewakliniken.se

det kan inte vara såååå långt mellan Varberg och Helsongborg (gissar på max 15 mil)

Lycka till
    Martina

• Fru Stjärna

Tack för tipset. Måste kolla upp om jag har möjlighet att åka dit

• mammaNena

TS: har du vart och gjort köns ul???

Svar på tråden Köns-UL i Varberg med omnejd?