• Umbra

Vad har era 11-månaders för skostorlek?

Och har ni köpt skor än?

• Svar på tråden Vad har era 11-månaders för skostorlek?
  • Heli77

Min dotter har 18 i storlek, men hon är å andra sidan ganska liten för övrigt.
    Kollar för fullt efter ett par vårskor nu, men har inte hittat än.

• Theresa1

de flesta skor vi sett startar på 20 så det måste vara svårt att hitta så små?

• Umbra

Ok... Vi köpte igår, stl 20. Man vet ju inte alls vad man ska titta efter men försäljaren var bra. Går era barn?

• Linda1976

Ingen aning - men ska faktiskt köpa ett par piffiga Nike eller Adidas snart!! Första paret!! Alice fyller 1 6e maj - hon kan iofs inte gå, men jag vill shoppa skor ändå!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Theresa1

Max har gått i en månad (fyller 1 på lördag WOHO) så det var nödvändigt att köpa skor...

• Umbra

Ja, klart ungarna ska ha skor! Ser ju coolare ut och blir ju varmare om fötterna... Min kille går ut med saker hemma men ute har han alltid fått vara i min famn, eftersom han inte har haft några skor... hm.

• SPaaso

Min son har stl 20 och är uppe och går för fullt. Tog sina första steg när han var 8 månader, men hade ett litet uppehåll fram till han var nio månader.
    Ska iväg imorgon och köpa nya skor på skopunkten, de har tag 3 betala för 2. Det blir sommarsandaler och ett par tennisskor. Var noga med att köpa skor som stödjer foten tjejer.

• Dana70

Min hade storlek 20 och han hade skor från att han var ca 7 månader. Egentligen kunde han ha börjat tidigare, men inbillade mig att han inte gillade skor eftersom han alltid drog av sig sina strumpor. Men när jag skaffade mjuka innetossor i skinn var det inga problem. Han tyckte mkt om dem och gillar dem (fast större storlekar förstås...) fortfarande. Kommer och säger att han vill ha "tosso på".

Just mjuka innetossor är ok att ha från tidigt. Hårdare skor bör man vänta med tills de kan gå.

• Umbra

Ja, det är ju viktigt att de är stadiga! Tyckte Kavat var kanon eftersom de går högt upp på foten och är breda som min pojkes fötter (gissa vem han ärvt det ifrån...)

• Dana70

Theresa1

Det går att hitta söta små mjuka skor från storlek 16 ( t ex från Tinyzone, Daisy-Roots och InchBlue). Samtliga kan du hitta i olika online-butiker.

• Theresa1

Vi köpte gummistövlar, sandaler och basketkänga (converse typ) för 250 på skopungten, billigare blir det inte Och det var faktiskt fina grejer (inte stövlarna kandke men vafan, skitsamma)

• aneka

vi har köpte storlek 21 men de är nog en och en halv cm för stora

• femman

Hur snabbt växer fötter egentligen? Vi fick ett par sandaler strl 20 men de är 2 cm förstora. Sonen fyller 1 i juli. Finns väl int en chans att han växer i dem??

• SPaaso

Kavat är ett jättebra märke, tyvärr väldigt dyra. de har nedsatt pris på dem hos oss nu, men ska köpa från skopunkten ändå.
    Var med svägerskan och kollade för någon dag sedan och då berättade hon att det märket de säljer gör typ kopior på Kavatskorna och de är billigare. De kändes som de gav bra stöd också.

• MARIA99

Alicia var 11 mån när hon fick sina första skor..Hon hade 19 då & kunde ha dem 3 mån typ. Hon kunde gå själv då & det var på sommaren så det var nödvändigt..

• SPaaso

Theresa - Kollade in ett par skor till mig också, man får ju liksom passa på

• SPaaso

Didrik fick sina första skor för två månader sedan stl 19 och de är för små. Sen har han ett par i stl 20/21 och de är ung 1cm kvar i dem med tjocka sockar på. Är inte riktigt nöjd med dem, men det är bara ett par tygskor som jag har på honom när han sitter i vagnen eller åker bil.

• Stiina

Köpte skor i storlek 21 till Ellen när hon var 11 månader. Hennes fötter växer med raketfart. Nu är hon snart två och hela vintern har hon haft ett par vinterskor i storlek 26! Men det är ju så olika på olika märken.

Svar på tråden Vad har era 11-månaders för skostorlek?