• EJL

solarie expert????

hej....
    undrar bara, vad ger bät resultat på kort tid...(typ några dagar)
    att sola 16 minuter varannandag
    eller, att sola 12 minuter varje dag??

Tror det blir lite mycke med 16 minuter varje dag nämligen....

är det viktigt att huden får "vila" ett dygn mellan två solningar.....??
    Jag menar utomlands på semester solar man ju varje dag....

• Svar på tråden solarie expert????
  • Nisses lada brinner

Nu är inte jag nån sån expert alls, men kanske får uttala mig ändå! Gjorde spray dusch på frissan idag, över hela kroppen, DET gav omedelbart resultat o nu ser jag ut som jag varit på semester i 2 veckor! Skrattande

"Sill I Dill, blivande 3 barns morsa"
  • Pernillis

vila 2 dagar o sen sola igen om de behövs.

• EJL

Nån annan som vilket av alternativen som vore bäst???

• PLank

Jag har solat en hel del i mina dagar, Å jag skulle säga att 12 min räcker nog varje gång. Vad är det för solarium? Gammalt hederligt eller något med extra rör på ansiktet eller så? Å det ska inte vara nån jättefara att sola 2 dagar i rad så länge det inte bränns på kroppen lixom å om du är jätteröd. Då är det kanske bra om du vilar en dag. Eller så solar du 16 min varannan dag, bara du inte blir för röd

Jag solar inte så ofta nuförtiden men nån gång då och då blir det. Jag har köpt en speciell lotion som man kan smörja in hela kroppen med innan solningen. Man blir mycket brunare av den, och behöver inte sola lika många ggr. Finns ju oftast att köpa på en solarier.

• EJL

jag blir inte så röd av 16 minuter...det är ganska nytt solarium, men grejen är den att nu har jag inte så mycket tid utan skulle vilja bli brun snabbt...och då undrar jag om det är bättre att sola lite för mycket varannandag eller lite mindre varje dag....solade 16 min igår....ska noghoppa över idag och ta 16 imorgon igen...sen kanske 12 på lördag, sen får det vara nog!
    Man kan bli beroende och sen ser man själv inte hur brun man är...

Men tack för era svar!

• Pyssilullan

Jag äger själv solarium...

Hmm jaadu. Ibland VISSA veckor så solar jag 30 MIN VARJE Dag /4 dgr /vecka

och jag tycker det är helt OK

Men jag skulle nog sola 12 min varje dag isf...

Svar på tråden solarie expert????