• Anonym (hjälp!)

Drömmer om en annan kille

Det finns en kille som jag har varit kär i i 10 år. Jag vet inte om jag har kommit över honom helt ännu, trots att jag är gift med en annan
    Och det här var inte bara en förälskelse, utan jag älskade honom verkligen! Jag ville dela mitt liv med honom, men det blev aldrig vi två

Hursomhelst så träffade jag min man under tiden som jag var kär i den här andra.
    Jag älskade och ÄLSKAR min man jättemycket, vi är perfekta för varandra, och vi har ett jättebra förhållande!
    Han respekterar mig, vi kan prata om allt, och vi har roligt tillsammans.

Ändå drömmer jag fortfarande om den här andra killen. På nätterna alltså. Nästan varje natt drömmer jag om att det blir (är) vi två.
    Det är ganska mysigt på sätt och vis, för det är ju trevliga drömmar
    Dock får jag lite dåligt samvete såklart, önskar jag kunde drömma mysiga drömmar om min MAN istället

*suck*
    Varför drömmer jag så mycket om den här andra killen? Jag har inte ens träffat honom på typ 3 år nu. Jag tror inte att jag är kär i honom längre, absolut inte som jag var förr i tiden i alla fall.
    Men det känns som att jag inte kan släppa honom helt Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Drömmer om en annan kille
  • Anonym (en till)

Jag är i precis samma sits som dig.. jag känner mig som världens sämsta människa ibland. Jag kan inte släppa den där tanken "vad skulle kunna ha hänt?". Samtidigt älskar jag min man och trivs hur bra som helst med det liv jag lever.  

• Anonym (Jag också)

Precis samma sak för mig

• Birgitta2

Kan det vara så att det är lockande därför att du inte kan få honom? Det brukar ju vara så. Förbjuden frukt smakar ju som bekant bäst. Ha inte dåligt samvete... men rikta din uppmärksamhet på din gubbe.

• Dramaonline

Man brukar säga att när man drömmer så spelar man själv alla rollerna. Med de menar man att de representerar sidor hos en själv...

Kanske det inte handlar om att du vill göra något med den här personen, utan att du själv skulle vilja ha en egenskap han har, eller att du saknar en sida hos dig själv som du hade under den perioden.

Eller kanske det bara är en slags mental ovana. Han har blivit synonym med lust uppe i ditt huvud och det har fastnat.

• Anonym (hjälp!)

Birgitta2:

Men då skulle jag väl ha kunnat drömma om vem som helst egentligen?

Har hur som helst inga planer på att vara otrogen (den andra killen är också gift numera, och jag tror inte han skulle vara otrogen med mig även om jag hade velat det. Han är inte den typen Inte jag heller)

• Anonym (hjälp!)

"eller att du saknar en sida hos dig själv som du hade under den perioden."

Det där lät klokt..
    När jag tänker efter så har jag på sistone saknat den där förälskelsen som jag och min man hade i vårt förhållande de första åren (under dessa år var jag även kär i den här andra killen, samtidigt som jag var kär i min man Tog lite tid för mig att släppa honom).

• Anonym (Samma)

Det hade verkligen kunnat vara jag som skrivit det där,har det precis likadant!!!Kan inte glömma honom även om jag har ett lyckligt förhållande nu....drömmer om honom och kan inte låta bli att tänka "OM"...

• skrattigtjej

ja kan säga såhär

jag läste i en bok..

de va en man som ingick i en studie.. dröm studie...

han drömmde en natt att han var ute i sin döda mormors trädgård och körde en dock vagn och i den låg en porr tidning, han blev skennerad och var rädd nån skulle se den (han va ca 6år i drömmen) och en pojke ttror jag... och sedan så när ha ksulle ta tag i tidningen så ovanlades plötsligt tidningen till en liten flicka på kankse 4år... och han försökte desperat srtypa henne och begrava henne...

detta förklarade dem i boken som följande:

trädgården han drömmde om (är ett barna minne) och hans döda farmor elle mormor..och sedan vagnen sköt han föresten framför sejj hela tiden (ifrån sejj typ) och de representerade¨någon sak han alltid sköt framför sejj... och sedan tillsut den flickan... han ville dölja sin kvinnliga sida...

kvinnlig sida (en man drömme om att dem ser elle e en kvinna/flicka) betyder nåt med stil med: öppen sinnad, sårbar och social....

medans som alla vet,killa är matcho och bestämmda, stänga.. ( SÅ NI TJEJER SOM DRÖMMER OM MÄN, DRÖMMER IG OM ERAN EGENSKAPER..)

som man helst vill glömma bort..

därfö så drömmde du ts om ditt ex.. och känslor.... (eftersom de e nåt som ha hänt dejj tidigare (då i detta fal, din förälskelse i ditt ex..) och eftersom du drömmer om han , vill du släppa fram din manliga sida... och de stör dejj... eftersom att du vill egenkligen inte de i verkliga livet... men ditt undermedvetande vill nåt annnat..

därfö så resulteradede drömmen om ditt ex...fö dinna dålda känslor och frustraion...nåt som du inte stjuter framför dejj, men försöker ändå unvika.... (i verkliga livet)

hoppas du förstog lite, hade ej facit i hand.. men kan återkomma med mer info när ja hitta boken igen

• Anonym (Jag också)

Detta är så jobbigt.. Varör kan man inte bara vara nöjd med det man har???

• skrattigtjej

Anonym (Jag också) för att vårat undermedvetna är lurigt...

och drömma är inte alltid vad dem verka vara

Svar på tråden Drömmer om en annan kille