• Anonym (hårig)

Bikinilinjen

Hur gör ni med er bikinilinje?
    Jag rakar ibland och tar hårborttagning ibland. Men jag blir aldrig nöjd. Tycker att det är omöjligt att ta bort behåring utan att det blir röda märken eller sår.

Hur gör ni som har en snygg linje?
    Det är ju inte snyggare att vara helt röd än att ha hår.
    Hur f*n ska jag göra?
    Blir helt tokig. Vågar knappt visa mig i bikini fö detta.
    Hjälp mig!

• Svar på tråden Bikinilinjen
  • Trollnilla

Känner igen mej precis.
    Röda prickar e inget snyggt och gör ju ont som tusan.
    Så mitt råd:
    skaffa en bikini med ben!

• Anonym (hårig)

Ja, det kanske är det enda raka...
    Men hur gör alla andra?
    Kan inte hjälpa det men jag spanar gärna in andras bikinilinje. Gör det för att se om de lyckats eller inte... Jag kan tydligt se att det är måååååånga som har en snygg linje.

• Anonym (P)

Jag rakar lite på sommaren. Inga problem alls.
    Raka i duschen. Duscha först varmt ett tag och använd sen raklödder och en bra hyvel. Skölj. Klart!

• lellitA

Finns även oljor och glidmedel man kan köpa i sexaffärer har jag hört som ska göra under vid rakning av bikinilinje. mins bara inte vad det heter men det ska motvärka irriterade hårsäkar

• belse

Jag läste på ett speciellt silikonglidmedel är bra mot röda prickar, det heter något med Wet platinum....det var ett tag sen jag hade det men jag har för mig att det blev bra. Lycka till!!

• Anonym

Hej när det gäller rakning av bikini linjen så kan jag rekomendera att man efteråt smörjer in sig med ett desinfetionsmeddel (som man använder till att rengöra) som man köper där dom har leksaker för vuxna..

Dessutom kan man ta bort håren med laser behndling epilite, jag har gjort det och nu växer det inte ett enda hårstrå...'

lycka till

• Anonym (Q)

Rekommenderar silikonglidmedel det funkar hur bra som helst, absolut inte desinfektionsmedel det gör ofta saken värre för de som redan har problem. Har själv haft samma bekymmer men inga problem nu. Lycka till!

• gladmamman

Ja du jag rakar mig alltid innan jag kliver i bikinin men det syns ingen rodnad eller nått på mig för jag är noga med att smörja direkt, men jag vet inte om det är därför , jag har inte så mycke hårväxt just i bikinilinjen...men prova nån bra salva

• Pamina

Hej!
    Efter att en gång (för många år sedan) begått misstaget och rakat bikinilinjen och fick inte bara röda prickar utan stora röda blemmor så gör jag aldrig om det! Det var fult om något! Nu för tiden klipper jag lite om jag tycker att det behövs annars struntar jag i att det syns lite hår. Det är ju ingen nyhet för någon att man har hår runt könet!

Svar på tråden Bikinilinjen