• Jessica K

Bästa hudkrämen med BuS-effekt?

Jag är sugen på att prova någon utav de nya hudkrämerna med "svag" brun-utan-sol-effekt. Men vilken ska man prova?
    Jag har hört att många blivit randiga och att man bör smörja in dem på samma vis som med vanliga BuS-krämer, med peeling innan o.s.v.

Men alltså: VILKEN ska man köpa?
    Dove? Nivea? Natursan? (är det dem eller finns det någon mer?)
    Prisskillnad? Effektskillnad?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bästa hudkrämen med BuS-effekt?
  • Sarah 28

Återkommer med svar ikväll, om ungarna somnar i tid. Köpte Dove idag.

• Duckan74

Jag har alltid använt Niveas och varit nöjd. Kan tänka mig att de dyra (tex Lancôme) ger bättre resultat, men har inte provat.

• prinsessa 87

Jag har använt Doves nya, tycker faktiskt att den funkar! Första gången kanske man inte blir så brun, men andra och tredje gången så var jag faktiskt brunare! Jag är iofs väldigt ljus men man får verkligen färg... Den kostade 50kr på Åhlens.

• prinsessa 87

Men vill jag använda en vanlig buskräm så blir det Niveas :)

• Jessica K

Okej Tack för svaren. Ska se ifall jag hittar någon nästa gång jag handlar... Har varit slut när jag har letat. Eller så har jag bara tittat fel

• Jossa82

Jag tycker att dove är jättebra, både jag och sambon använder den. men som alltid med bus så ska man smörja jämnt och noga och tvätta händerna efteråt.

• MelvinÅMamma

Nivea funkar toppen på mig...

• Opeya

Använder Dove och precis som princessa87 så såg man inte stor skillnad första gången, men andra och tredje så fick man en riktigt fin färg :) Har inte provat någon annan av dom billigare men jag tycker den fungerar bra så jag tänker fortsätta med den.

Sen tycker jag verkligen om doften!! :)

• Jessica K

Ska leta upp Doves kräm imorgon
    Visst finns det två nyanser? Jag är typisk skandinavisk med ljus hy. Den svaga varianten passar bäst då eller?

• Jossa82

det är lättare att få ränder och skarvar om du väljer den mörkare, men är man ganska solbränd redan kan man ta den mörkare.

• Hanakana

Kan man använda Dove-krämen även i ansiktet?

• Snusmumrik

jag är väldigt blek men köpte Dove, den mörkare & tycker att den har varit bra... Den ger inte jättemycket färg, men jag känner mig inte blek längre...
    Min mamma har den oxå, fast hon har blivit randig & konstig... vet inte hur hon gör när hon smörjer in sig Fast hon har mycket torra hudfläckar, kan bero på det kanske...
    Men hon har blivit mycket mörkare än mig, det tycker jag är lustigt...

• TildePetra

Jag älskar dove-krämen... Man får jätte fin färg och inte en enda gång har det blivit fula ränder eller liknande..

Mamma72: Jag andvänder den i ansiktet också. Får fin färg där med så funkar gör det iaf...

• elmah

ni som använder DOVE's nya

använder ni foundation/puder/bronzer?
    hur ofta peelar ni ansiktet?

Svar på tråden Bästa hudkrämen med BuS-effekt?