• Viblir4

Mensvärk men ingen mens!

Fick för några dagar sedan kraftig mensvärk som höll i sig en hel kväll och natt, hade riktigt ont så att jag inte kunde sova!
    Har de senaste dagarna känt av det då och då, men inte alls lika ont som då.

Trodde ju att mensen skulle komma, men det har inte skett! *peppar peppar*

Fler som haft så??? Och vad tusan är det?

• Svar på tråden Mensvärk men ingen mens!
  • Joonas

Är du nyförlöst? Ammar du? Kan vara livmodern som drar ihop sig. Den gör det i omgångar och det kan vara riktigt smärtsamt för vissa. Efter ca 8 veckor ska den vara helt återställd vad jag förstått.

• Viblir4

Ja, jag ammar. Vår son är snart 8 veckor...har inte alls tänkt på att det fortfarande kan vara livmodern som drar ihop sig men det har du säkert rätt i!

• Lynx Lynx

Har haft samma som du, till och från i 10 mån nu sen min tjej föddes. Kollade upp det till slut på kvinnokliniken men allt var Ok. Läkaren sa att det kan bli så om man ammar för "mensklockan" går som tidigare, men amningshormonet motverkar ÄL och mens... det är det som gör ont. Han beskrev det som två krafter som verkar emot varandra.

Kan ju iofs va ÄL som kommer igång åxå. Många får tydligen jätteont vid ÄL sedan de fött barn.

• jezicka

kan nog ta längre tid för jag hade sammandragning i går och linn é snart tre månader. kram

• lill linda 82

jag hade sådär tills 4-5 månader efter då jag fick tillbaka mensen.

• Flizan30

Jag har också haft så till och från under perioder coh min lilla är snart 4 mån. Jag har inte ehller fått min mens än.

• Dalkulla74

Jag hade också så, mest några månader innan mensen kom tillbaka (vilket den gjorde då Martin var 10mån). Jag är ganska säker på att det var maskineriet som sparkade igång innan mensen kom, dvs ÄL jag kände av.

• epok

Jag skrev en tråd om det för ett tag sedan. Har haft molande mensvärk i ca 4 veckor med ont i kors ryggen och magen. Har kollat urinvägsinfektion och varit på gynakuten men dom hittade inget. Ingen sa nåt till mig om sk. eftervärkar och att ägglossningen motarbetas.

Hur som helst. Igår fick jag mens exakt 6 veckor efter förlossningen så jag tror också att det har varit "maskineriet" som kommit igång. Borde stämma eller hur?

Svar på tråden Mensvärk men ingen mens!