• cenno

En tråd för ivf-skadade gravida med överdriven oro

Hej!

Jag har äntligen blivit gravid och är nu i vecka nio.
    Men jag är så orolig hela tiden. Man har ju på något sätt vant sig vid att det är något fel med barna alstrandet efter flera års fruktlösa försök och även misslyckade IVF-behandlingar.
    Just nu har jag dessutom lite brunaktiga flytningar vilket inte gör att jag mår bättre. På vul såg allt dock helt normalt ut.
    Hoppas på att hitta några här som kan peppa och lugna och tipsa mig igenom denna lyckliga men jobbiga tid. Någon mer som känner som jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-22 22:03:04:
    Nu har jag gått in i vecka 15, så den riskablaste tiden är över. Det känns skönt, men är fortfarand inte riktigt lugn.

kramar till er alla!

• Svar på tråden En tråd för ivf-skadade gravida med överdriven oro
  • Kerpet1

Ska starta ivf efter sommaren, vill bara gratta och önska lycka till!

• Tilde

Vilken bra tråd!! Här vill jag vara med!

Cenno: Vi verkar synka bra! ÄR också i vecka 9 och fick för 2 dgr bruna flytningar men VUL:et visar att pyret mår bra!
    Men inte kan jag släppa oron för det...*suck*...tänker på det dag som natt och LIVRÄDD att något ska gå fel.
    Hur stort var ditt pyre vid VUL?
    Mitt var 17-18mm och då var jag i 8+0.

Kram Tilde

• Jenslund

Jag är i v.10 efter IVF men har lugnat ner mig betydligt efter VUL för snart 2 veckor sen. Har dock inte haft några bruna flytningar.
    Jag har hört att man kan få lite sånt runt tiden när man skulle haft mens så det är säkert inget farligt. Om jag vore du skulle jag nog ringa och be om ett nytt VUL dock, för min egen skull så att man slipper oroa sig.
    Håller med dig att man är "van" vid att det ska gå åt skogen efter år av försök, så det är nog inte så konstigt att det tar lite tid för oss gravida IVF:are att verkligen fatta att det är på riktigt!

Grattis och lycka till

• cartman

Hej, hopp!

Här kommer jag oxå med Skönt att diskutera med likasinnade!
    Är gravid efter vårt 2a IVF i V 4+3, dvs väldigt nygravid
    Fick ma i v 10 vid 1a försöket och det hjälper ju inte till att lugna mig tyvärr.. Fast än så länge går det ganska bra med nojjigheten. Känner mer en sorts "likgiltighet" och undrar hur länge man ska vara gravid den här gången.. Har ju dock bara vetat om det i några dagar så det blir nog värre

• Sogo

Hej, hej. Här har ni en till nojig IVF-are. Precis som Cartman så är jag nygravid och jag kommer inte få en lugn stund innan första VUL som är om två veckor. Men jag kanske inte får en lugn stund senare heller...
    Är normalt sett inte den oroliga typen men man har ju blivit lite skadad genom åren.

• CarinaB

Hej, vecka 9 efter IVF på HS...
    VUL i veckan, hjärtat pickade men fostret var litet (10-12 mm) så vi skall tillbaks igen. Oroar mig så.
    Hur stora var era knytten i 8+0? Tildes var ju mycket större på samma dag Ledsen

• cenno

Hej hej!

Jag ska skrivas in mig hos barnmorskan i den vanliga mödravården den 5 maj. Tänkte ringa och fråga om de kan göra ett vul för att lugna ner mig lite. På Huddinge har de ju sagt tack och hejdå...
    Mitt foster var 15 mm på dag 7+6 vilket skulle vara helt normalt enligt barnmorksan.
    Jag undrar om det där med ma iv 10 som du skrev om Cartman, märker man inte något alls då? Fortsatte du att känna dig gravid.

• Anne69

Oh - jag känner så väl igen er oro. Kanske kan jag försöka lugna er lite..... Själv var jag ingen gång så orolig som de första veckorna efter plusset. Det enda som hjälpte var vul. Gjorde ett i v 7+0 o ett i v 9+0. Helt underbart. Rekommenderar det varmt ifall ni blir nojiga. Har sen gjort UL i samband med NUPP-test v. 13+5 och först nu börjar jag lugna ner mig på riktigt. Nu är jag i 14+2 och har börjat våga tro på graviditeten på riktigt, så tro mig - det kommer om ett par veckor. Om ni kan så skippa oron och njut redan nu! Det går sällan fel! Och nu när hjärtat har kommit igång har ni 90% chans att få en livs levande bebis! Lycka till!

• Hhoppas

Hej!

Det här verkar vara en tråd som passar mig.
    Har precis testat plus. Och oron finns där varje gång man går på toa tycker jag.

Å sen så kommer frågorna kan jag träna som vanligt och kan vi ha sex som vanligt. Massor av funderingar i mitt lilla huvud.

Ha det bra och njut av att vårn äntligen är här.

Svar på tråden En tråd för ivf-skadade gravida med överdriven oro