• elmah

Shampoo med massa fukt i för torrt hår?

Har använt KMS daily rapair för slitet hår och mitt hår kädes fruktansvärt!!!!!
    En frisör tipsade mig om den, och det var den sämsta shampoo jag träffat på

Någon som har tips?
    Jag behöver alltså massor med FUKT, då håret känns slitet och torrt efter t e x sunsilk, kms, dove, gliss, toni & guy, kerastaste.. you name it

• Svar på tråden Shampoo med massa fukt i för torrt hår?
  • bettyboopan

Svårt.. jag känner egentligen ingen skillnad alls av olika shampoon, eller jo kanske lite med de dyrare från salongerna med mindre vatten.. men mitt tips är helt klart att hitta en bra inpackning att sätta i ofta!

• vackrastarflow

jag har torrt hår och har hittat min lösning här i USA. det kallas Thermasilk och är till min glädje ett superbilligt schampoo. tyvärr har jag inte kunnat hitta det i Sverige, men har fått reda på att det är samma frabrikör som Finess. har inte provat Finess, men det är iaf ett tips.

annars har finns det ett skojsigt alternativ som jag började använda för några månader sedan - hästschampoo! fungerar utmärkt eftersom det ska hålla fukt kvar i hästarnas päls. fann det faktiskt i "vanliga" schampoohyllan på Walmart, men det är helt klart gjort för hästar (det står "safe for human use" på baksidan). jag har hört att kändisar använt detta för att få glansigt och fint hår, så jag provade. jättebra!! luktar gott dessutom. kolla in hästhyllan nån gång

• Tina83

jag säger bara en sak...

DOVE schampo

finns inget bättre för ditt hår. jag har mer normail hår, men d fattade jag inte först, så jag köpte ett dove för torrt hår, o mitt hår blev så otroligt återfuktat på bara ett par ggr att jag va tvungen o byta för att håret blev för tungt!

så det är ett bra schampo, jag har för NORMALT hår nu,..*ler*

just det schampot är väldigt prisvärt, du kommer att känna skillnad redan första tvätten, jag lovar.

köp!

• miss kitty

Sachajuan gillar mitt torra hår!
    Det är inte så mycket vatten i och därför väldigt drygt vilket är trevligt.
    Särskilt bra blir det om man följer instruktionerna och kammar håret när man har balsam i!

• SunnivaW

Håller med, Redkens clear moisture är grymt bra!

• Pindus

Bumble & bumble creme de coco, jag har också torrt hår o detta schampo o balsam är super :) o luktar gott :)

• elmah

tina83

menar du den nya blåa dove?
    jag har testat den vita flaskan och hjälper inte mycket

jag har riktigt slitet hår. själva håret är lite låg kvalité på, mest pga att jag har egentligen lockigt hår och den tål varken vind, regn eller fukt ute och då slutar med att den frizzar sig och lockarna/vågigheten försvinner totalt. går runt och ser ut som en buske.
    alltså behöver jag massaaaaa fukt, tror jag

vet ni vart man kan beställa shampoo från internet där det är billigare än på frisör salongerna?

• elmah

kan tillägga att jag har blekt håret och det ser ¤%&/½!"¤#` så ut när jag inte har massa grejsimojs i håret (silikon droppar, mousse osv)

Svar på tråden Shampoo med massa fukt i för torrt hår?