skelar din bebis?
Min dotter är idag 3 veckor och jag har sett att hon skelar ibland, är de normalt?
Skelar era bebisar?
Min dotter är idag 3 veckor och jag har sett att hon skelar ibland, är de normalt?
Skelar era bebisar?
Hej ja det är helt normalt. Det får skela tills 6 månader sen vill man att det ska ha vuxit bort.
Evelina
min son skelade när han va liten..sökte läkar hjälp eftersom pappan skelade..men det va inget fel å nu är han 4 år å skelar inte..
min brors bebis skelar med..de flesta små gör nog det i början..specielt om de ska kolla på nära håll *L*
har nämnligen märkt att när Fanny bajsar så skelar hon mer än att när man tittar nära på henne och hon försöker fixera blicken men hon är så söt, och sen när hon är trött med kan hon skela lite mera, de är som att hon vill kika men samtidigt är ögonlocken och ögonen såååå tunga och trötta!
Min bvc-sköterska sa att man kan se skillnad på "bebis-skelning" som är helt normalt och växer bort och varaktig skelning. Om skelningen kommer och går, tex att de skelar bara när de tar i eller försöker fixera blicken men inte annars så är det "bebis-skelning" men om de skelar hela tiden, och hela tiden åt samma håll och lika mycket så är risken större att det är en varaktig skelning. (Som jag tror att de är ganska bra på att åtgärda om man gör det tidigt)
Min bebbe gör oxå det!! =) Men det e super gulligt tycker ja!! Va hos bm, hon ler tidigt och kan fokusera ögonen redan väldigt bra...=)