• therre

Ni som testat danska rikshospitalets diet

Den känns ut extremt sträng, men förlorar man 13 kg på 13 dagar är det ju helt klart värt det! Någon som testat? Vad tycker ni? Vilka personer hjälper det? Blir man mycket trött? Går man upp mycket efter man slutat med kuren? Hur mycket träning måste man genomföra under dieten?

MATSEDEL:

Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost, kaffe, fiskbullar, morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 1/2 räka, roquefortost, kaffe och kaka

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor, 1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner
  • Svar på tråden Ni som testat danska rikshospitalets diet
  • FiaLottis

Har testat denna och det var det absolut värsta jag varit med om.....tortyr. Jag gick ned ca 6 kg (hade ingen direkt övervikt dock), som jag höll ganska läng, men jag skulle aldrig göra om den igen.

• God Is A Girl

Undrar jag med! Har en heel del övervikt att bli av med så jag skulle gärna testa den där om någon berättade lite hur dom själv upplevde det Går det att köra dieten två ggr efter varandra med nån veckas uppehåll med?

• therre

fialottis -> åt du precis vad som stod eller åt du mer/mindre? kalvsylta... usch, låter ut hemskt! fast 6 kg var ju bra ändå!

• Palsternacka

En sak är säker iallafall: danska rikshospitalet har _ingenting_ med denna diet att göra. Hälsofarlig och kortsiktig skulle jag säga om den. Och antagligen varenda läkare i hela Danmark också.

• Apif la deuxième

Ja grejen är ju den att om man har normalvikt och inte så mycket att ta från så går man ju inte ner lika mycket som en överviktig person gör.

De där dieterna brukar dock funka, vissa går upp igen fortare, andra behåller vikten. Men man behöver ju inte trycka i sig en pizza såfort dieten ä slut.

Jag testade en 1-veckas diet som var jävligt sträng den med. Man skulle gå ner 5-8 kilo. Jag började den efter en svullarhelg då jag hade ätit upp mig rejält, och gick ner från 58 till 54,5. Mer behövde jag inte gå ner heller så det var rätt passligt. Detta var två månader sedan, idag väger jag 54. Men det var jätte jobbigt, det enda jag gjorde var att jag gick omkring och drömde om mat och planerade vad jag skulle äta när dieten var slut. Men efter de 2-3 första dagarna då jag verkligen mådde skit, gick det lättare.

Det är ungefär samma som med den dieten du tänker på.

• therre

floretina -> jag tror också det, att den inte alls har något med danska sjukhus att göra. den låter ut bisarr, men fungerar den är jag _kanske_ villig att prova, men den låter ju onekligen ut tuff!

• Apif la deuxième

Och förresten, träna kommer man nog knappast orka när man håller på med dieten. Bara trött och huvudvärk, man får ju inte i sig energi att träna med.

• therre
    Apif la deuxième -> Vilken diet testade du som höll i sig en vecka? Tränade du något under tiden?
  • SVejsan

Om dietisters syn på saken...

mel2006.se/expressen/jsp/polopoly.jsp

Gör en sökning med både dietist och "danska rikshospitalets" som söksträng... För mer..

Alltså en farlig kortsiktig bantning ( du går ner men går sedan upp)som sedan gör att du går upp än mer...

Svar på tråden Ni som testat danska rikshospitalets diet