• Tjej 83

skötbord? eget? rätt mått?? hjälp

vill göra ett eget skötbord då ett köpt inte får plats där vi ska ha den.
    men är 58(bredden) x 80(längden) för litet??
    skötbordet på ikea diktad, är 80x78 så då är ju "mina" 80 bra. men är 58 för smalt?
    kommer ha väggen på ena sidan och handfatet på andra. ingenting mer än bebisen ska ligga på skötboret.
    hur bred är en bebis? (mellan axlarna? är de bredast??)
    haha kan man fråga de??

• Svar på tråden skötbord? eget? rätt mått?? hjälp
  • hobnob

IKEA:s skötbord Sniglar har måtten 72x53 cm.

Alltså längd 72 cm och bredd 53 cm. Så då är ju dina 58 cm absolut inte för smalt.

IKEA:s Sniglar är ett av de få skötbord som fick godkänt på ett stort test av skötbord.

• mian75

Vårt "hemmabygge" är ca 55x70 cm. Sen har vi en skötbädd från Babyproffsen på skötbordet. Tycker skötbordet funkar alldeles utmärkt. Bilder finns i galleriet.

• hobnob
    mian75: Åhhh, vilket fint skötbord! Sånt vill jag oxå ha, fast ett som står på golvet!!!
  • mian75

hobnob; Tackar! Det är byggt i MDF-skiva (tror jag det var) som maken sedan betsade för att det skulle matcha resten av skåpen och luckorna i badrummet. Homestyling på hög nivå !

• FIAPIA

I tidningen Vi Föräldrar rekommenderar de att skötytan är 60x60 cm för att räcka till när babyn växer. Så dina mått är säkert helt OK
    Lycka till med bygget!
    FIAPIA (som också snickrar själv).

• Tjej 83

mian75 väldigt fin skötbord. precis som ja ska ha men inte över badkaret. de ska stå på golve. men färgen va nog samma så de matchar resten..
    men va bra då är de inte så litet.
    tack alla..

Svar på tråden skötbord? eget? rätt mått?? hjälp