• Mimic

Köp INTE ris från Eldorado

Brukar inte köpa lågmärkesvaror men denna gång var det stressigt och det billiga priset lockade. Riset smakade väldigt gott och vi har förbrukat halva påsen. Igår skulle vi ha ris igen.. Ser då i påsen FULLT!!! med svarta små skalbaggsliknande saker som kryper runt. Har röjt ut hela skafferiet efter jakt på flera men har ej funnit några. Så det betyder att dessa baggar var nog ägg i påsen som sedan har kläckts där. Vilket betyder att vi har ätit ca 1kg av detta ris fullt med skalbaggsägg Det man inte vet lider man inte av sägs det ju.. Men nu vet jag och jag mår så fruktansvärt illa.. Kommer INTE att köpa eller äta ris igen på mycket mycket länge.............

• Svar på tråden Köp INTE ris från Eldorado
  • Morbid Mistress

fast det är nog inget unikt för Elodorado. Har råkat ut för det med andra märken också.

• MrsBoa

Ååå...fy fasen, va äckligt!! Ring och klaga!!!

• Linda

Äckligt! Men om du kontaktar dem så blir du säkert kompenserad.

• Henrik28

Linda. gratis ris i 1 år.

• Tjej 83

äckligt ja vet att ja ska aldri köpa eldoradro skiter i priset
    ´ja köper bara från där ja vet de komemr från..
    eldoradro? vart komemr de från??

• Ebba72

Köpte också jasminris från Eldorado och det hela slutade i att jag fick kasta allt i skafferiet, tömma HELA köket och ta dig anticimex. Tur som jag hade så ingick det i min försäkring och butiken ersatte allt som jag fick kasta plus lite extra plåster på såren... grrrr..

• YtseJam

Men gud vad äckligt!! *urk*

• penapöna

Ha koll i skafferiet, kolla i allt annat som finns där. I somras drabbades jag av plattbaggar, varifrån det kom vet vi inte. Men på bara några dagar var hela köket fullt av dem. Kika in på www.anticimex.se och se om du kan se vilken sort det var i påsen och se vad du ska göra.

Numera har jag allt i tätslutande plastburkar, det enda som gör att det inte sprids iallafall.

• Majsan70

Sånt har jag råkat ut för med flera olika rissorter..även de mer etablerade o dyra sorterna.

Äckligt, javisst, men sånt som händer ibland.

Svar på tråden Köp INTE ris från Eldorado