• Vickyb

Kassler, grädde, champinjoner, tomat? Hur gör jag en god kasslergratäng i ugn? Vill ha svar snabbt.

Kassler, grädde, champinjoner, tomat? Hur gör jag en god kasslergratäng i ugn? Vill ha svar snabbt.

Hur kan jag få en god kasslergratäng av detta ?

♡ Stolt mamma till min sockersöta Linnéa ♡
  • Svar på tråden Kassler, grädde, champinjoner, tomat? Hur gör jag en god kasslergratäng i ugn? Vill ha svar snabbt.
  • Vickyb

Ingen som vet ??

• Who am I

ta kasslern och skiva, gör det samma med chanpinjonerna och tomaterna. Lägg kasslern i botten på en form, på med tomat och champinjoner, häll över matlagningsgrädde, salta och peppra,,,täck eventuellt med riven ost,
    200 grader i 30 min

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Vickyb

Åh, tack så mycket !! Det ska jag testa..

• Who am I
    Vickyb skrev 2006-04-21 17:08:22 följande:
    Åh, tack så mycket !! Det ska jag testa..♡ Stolt mamma till min sockersöta Linnéa ♡
    Du kan även smaksätta grädden med lite senap, vanlig eller dijon, ger en god mild smak som passar väldigt bra med kassler.
    Har du ris kan du koka det, ha det i botten av formen, under kasslern.
    Vispa grädden fast tillsammans med några matskedar senap, häll detta över kasslern och riset och tillaga i ugn på 200 grader i 40 minuter.
    MUMS!!
    And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • helene306

Det här är gott:

Koka 400 g bandspagetti
    Bryn 300 g kassler och stek med purjolök, ärtor, champinjoner, broccoli (eller ta de grönsaker som finns hemma). Häll över 2,5 dl matlagningsgrädde. Smaksätt med tomatpuré och salt, peppar.
    Häll pastan i en ugnsform. Bred kasslerblandningen över. Strö ev över ost och gratinera i ugn ca 30 min.

Svar på tråden Kassler, grädde, champinjoner, tomat? Hur gör jag en god kasslergratäng i ugn? Vill ha svar snabbt.