• Alvi

Vad gör ondast - föda barn eller bryta ett ben?

Vi hade en liten diskussion om detta för ett tag sen... meningarna gick isär... trots att ingen av oss hade varit med om bägge sakerna...

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ondast - föda barn eller bryta ett ben?
  • Coursell

Oj vad alla var eniga tänkte jag innan jag såg att jag röstat först

• Alvi
    Nu är det fifty-fifty mellan ALLA som har röstat!!
    Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Shaymin

"Destruktiv" smärta (som att bryta ett ben, eller i mitt fall en arm) är aldrig kul. Men det var ingenting mot den smärta jag upplevde när mina barn föddes, hur "konstruktiv och positiv" den smärtan än var. Att föda barn gjorde helt klart ondast!!

• 1982

Jag har bara fött barn, men tror inte det går att jämföra!

~Mamma till Embla, född 060404~
  • Trocadero

Brutit armen.....men det finns nog inte mycket som slår smärtan i en förlossning.....

Folk som gjort båda sakerna säger att njursten är värre och det kan jag inte yttra mig om.

• Jenny28

fött barn två ggr....tror nog att smärtan är värre än att bryta benet, men samtidigt så får man ju inte ut nåt av smärtan vid ett benbryt...hmmm
    svårt fråga..men eftersom jag aldrig brytit benet så får jag ju säga föda barn....

• Liten

Att bryta ben gör helt klart ondast på mig, att föda gjorde inte riktigt ont.. Det var mest kraft, som tsunamis genom kroppen.

• Bigfoot

Efter att ha sett min bror med splittrat smalben så är jag böjd att tro att benbrott är plågsammast...

/Bigfoot, med två småmonster och en tålmodig äkta man.
  • Jenny28

jag har en tilläggskommentar: trots att det gör ondare att föda barn så är ju den smärtan ändå "snabb"..att bryta ett ben måste ju vara en "längre" smärta...dvs flera veckor...

• Danbala

Annat svar:

Jag har inte provat något av det, men jag tror faktiskt att det är ganska individuellt! (Och beror på hur man bryter benet och en massa annat skoj... )

Tristaste svaret som finns, jag vet. Jag är trååååååkig!

Svar på tråden Vad gör ondast - föda barn eller bryta ett ben?