• Jessica K

Sy om en overall?

Någon som har något förslag på vad jag kan göra med min röda fula overall som jag ska ha under insparker och andra festligheter med högskolan. Är så många som har sytt om det det byxor och det vore ju förståss det bästa. Men jag vill att den skiljer sig emot alla andras. Hur?
    Finns dåliga bilder här på min blogg:
    www.pussig.com/blogg/2006/04/sytips-tack.html

• Svar på tråden Sy om en overall?
  • Jessica K

hihihi det vore något!
    Funderade faktiskt på en kjol *ler*
    Men funderar på hur smidigt det är?
    Är meningen att man ska kunna ha overallen typ när man sitter ute på gräsmattan och sådär...

• mitt nya liv

ja men gör 2 rätt höga slitsar så funkar det väl jättebra?

• mammacatta

du byter ben, ärmar, fickor, kragar å annat med andra linjer/overaller, så blir den lite roligare. sätt ett djur på axeln, sånna från macsdonalds tex. sy ditt namn på ryggen, jag gjorde mitt i rep. sy fast reflexer så syns du.
    sy fast nån handduk från nåt ölföretag så har du nåt att torka saker på. fungerar asbra om man ska capsa tex.
    häng fast en ölöppnare nånstan med en sån slalomkortshållare som åker tillbaka.
    sätt på massa märken (som man byter med andra).

min vackra lila åverål är inte så mycket lila längre, den är ganska överarbetad jag har tre handdukar på min, nåt 100tal märken och lite olika fickor, ben och ärmar.

sen har jag nog inte mera tips... tror jag. lite diffusa minnen

• mammacatta

sen får man inte tvätta den - det är MENINGEN att den ska bli skitig å in-ölad...

vilka minnen som drar genom mitt huvud nu... å snart är det sista april - "värsta" dagen på året
    när jag träffade min man så hade han en sån vacker lila åverål

• mammacatta

åh! kom på det BÄSTA jag gjorde: sydde en superskön handduk på rumoan jag fick sitta varmt på marken, och den blev inte heller lika synligt skitig...

framförallt: sy dit flera fickor, man kan inte ha FÖR många fickor till öl och sånt. (papper eller nåt.)

• Jessica K

mitt nya liv: ja det kanske fungerar Sy en väldigt vid kjol av benen... och ha typ tights under varje gång man har på den Ska verkligen fundera på det

mammacatta: Tack för tipsen! Byta ärmar och ben med andra vet jag inte riktigt ifall jag vågar *skratt* Minns inte vad som betydde vad (byte av kroppsvätskor, intimt umgänge o.s.v.)
    Men fler fickor var smart! Och handduken för rumpan Hade du den på insidan eller utsidan?
    Ja kapsylöppnare med slalomkortshållare och handduk ska jag fixa... har bara inte kommit så långt än... Har bara haft den i två år snart *Skrattar*

• mammacatta

jag hade min rumpvärmare på utsidan, den var ju såååå vacker: pripps *not*. den med norrlands guld fick pryda ärmen istället. som avtorkare

jomen byta å sy är det som GÖR en sån där åverål... mest stolt är jag över att jag faktiskt fick till det benet som var betyyyydligt smalare än mitt eget...
    å jag har bara hört att kragen ska vara en sån grej. så jag bytte aldrig den, eftersom jag redan hade en pojkvän med samma färg på åverålen...

• Kär och galen

sy fast olika märken på overalln. Det gjorde min kille samt bytte olika delar med andra från andra program. Namn på ryggen är oxå bra. Och för att göra det hela lite tjejigare sy fast en lite fickspegel i en av fickorna.

• Jessica K

Kär och galen: Hehe det där med fickspegel var bra det! Märken har jag redan en del... och en del som ligger i fickorna som väntar på att bli fastsydda. Har mitt namn på benet men ska försöka piffa till det någon gång... bara ritat med tusch nu.

Svar på tråden Sy om en overall?