• penapöna

Vad ha som dessert efter tacomiddag?

Med anledning av min födelsedag ska jag ha tacokväll här hemma om en vecka. Men vad kan man ha som dessert? Det ska kunna stå framme ganska länge.

Någon som har mer fantasi än mej?

• Svar på tråden Vad ha som dessert efter tacomiddag?
  • Who am I

Synd att du vill ha desserten framme länge, annars tycker jag lätta hemmagjorda glasser passar bra efter taco. Man blir SÅ mätt av tacobufféer och behöver då någonting lätt och fräscht efteråt så man slipper dö.
    Egengjort citronglass är jättegod och verkar avmättande *ler*

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Greenmonster

choklaad med chilismak. kanske en chokladmousse smaksatt med chili

If we don't go crazy once in a while, we'll all go crazy. - Hawkeye
  • marlene23

citronfromage i urgröpta apelsiner

• NeaVida

något syrligt och relativt "lätt"... Kanske en citronchesecake?

• Apif la deuxième

En fruktsallad. Med limeklyftor som man kan pressa över den. Eventuellt lite lite chili eller hackad mynta i, om man gillar det.

• penapöna

Hmmmm, ni sätter igång fantasin lite hos mej med.

Who am I, jag har funderat på glass, men eftersom det är "kom när du vill" så får den ju åka fram o tillbaka till frysen så många gånger o det brukar ju inte vara någon hit.

Greenmonster, är det verkligen gott med chili i choklad? Funkar det med chilipulver tror du? För jag är hysteriskt allergisk mot färsk chilifrukt.

• Nallemajatjejen

En god paj kanske?
    Brukar blanda hallon, blåbär och banan (bananen ger god sötma). Gärna en smulpaj så bären är täckta... Den kan stå framme lääääänge. Vaniljsåsen kanske man får plocka fram lite efter hand däremot för den vill man ju gärna ha hyffsat kall.

Kan inte fatta att du redan fyller år igen... Tycker det känns som att du nyss fylde år!

• tvärtom

chili i choklad är supergott! jag brukar ha det i min varma choklad. jag röstar helt klart på det!

• penapöna

Nallemajatjejen, låter som en läcker paj, skulle aldrig själv tänka på att ha banan i en smulpaj. Måste prova. Hehe, ett år går fort! Fast sist jag fyllde år bjöd jag på 16 olika sorters bakverk + snittar + fruktspett + tårta.

Svar på tråden Vad ha som dessert efter tacomiddag?