• smulan76

Vilken sorts färg till hand/fotavtryck?!

Tänkte göra hand och fotavtryck i vår Första Året-bok.
    Men vilken färg kan man använda så det inte är skadligt för huden?!
    Vattenfärg känns ju lite blaskigt och man vill ju att avtrycket ska hålla i sig länge!

• Svar på tråden Vilken sorts färg till hand/fotavtryck?!
  • soffe

Jag använde allmogefärg.. vet inte om det var särskilt skadligt.

• S med 2

Jag har gjort 4 st/barn nu, nyfödd/3 mån/6 mån och 1 år. Jag köpte en 4 pack fingerfärg. blå/gul/röd/grön. Hällde lite på ett fat och doppade i händer i fötter. Det är jättefina tryck.

lycka till!

• smulan76

S med 2!

Var köper man fingerfärg?!
    Finns det på Panduro kanske?!

• Dinturiel

Fingerfærg borde finnan på panduro.. har før mig att det finns i katalogen...

• Majsan70

Jag tycker att fingerfärg blir kladdigt och gjorde därför med vanlig vattenfärg på min minsta dotter. Det blev jättefint!

• Meli

Fingerfärg, finns på Panduro bla

• Fialoppan

Jag tyckte att det var jättesvårt att få det fint med fingerfärg så jag gjorde det med en stämpeldyna. Det gjorde de med på neo när vår pojke låg där, då det kan inte vara farligt.
    De stämpeldynorna som de har på Panduro (flera färger) var lätta att tvätta av med vatten.

• Fialoppan

Glömde skriva att de finns i mitt bildgalleri, om någon vill kika!

• Sommarbebis

Är det nån som vet vad en stämpeldyna kostar?

• Fialoppan

Finns nog från 50 kr på panduro..

• JennyS

Jag mitt dumma nöt köpte en vanlig stämpeldyna. Avtrycken blev jättefina och allt var frid och fröjd tills jag kom på att färgen måste bort. Både jag och Matilda var lätt hysteriska innan det var rentvättad och klart.
    Puh. Hade jag tänkt lite längre en näsan räcker så finns det ju så mycket bättre färger.

• Mumin

Vi använde fingerfärg som jag köpt i en vanlig leksaksaffär. Funkar kanon. Man får först trycka av den värsta färgen en gång, den andra avtrycket blir sen bra.

• Elut

Vi tog vattenfärg, fungerade bra...........

• KAH

Min moster gjorde avtrycken med vattenfärg och dem har hållt bra i över 20 år...

• princess of woolfs

Äh..jag försökte med fingerfärg igår, det blev kladd,kladd,kladd o inget fint

• smulan76

tac för alla svar, ska nog testa en sån stämpeldyna från panduro, verkar ju smidigast. Fialoppan, dina avtryck var jättefina!

• minimilla

Jag gjorde med vattenfärg...funkade bra!

Svar på tråden Vilken sorts färg till hand/fotavtryck?!