• lollan82

amningsinlägg

hej nu var det dags för mig att handla amningsinlägg...
    men vilken djungel av märken.. hihi

har hört om nån som samlar upp mjälken så man kan hlla upp den oi flaska sen.. hm,..

vad vet ni? vad tipsar ni mig om?

• Svar på tråden amningsinlägg
  • Lalalong

lollan82

Amningsinlägg har jag köpt Natusan, finns överallt typ.

Sen det andra du tänker på är nog en mjölkuppsamlare som man lägger för det andra bröstet när man ammar. Läcker det från andra bröstet då så samlas det upp och man kan använda det och framförallt, man slipper massa kladd.

En sån har jag köpt på apoteket.

// Lalalong BF idag!!
  • Änglatuss

Natusans amningsinlägg, köpte några på apoteket med märke: REGALIA nånting och dom luddar så Men natusans är bra

Har oxå köpt mjölkuppsamlare och dom är toppen, man sympatiläcker ganska mkt i början åtminstone gjorde jag de... (kunde komma upp emot 50-60 ml ibland i samlarn) dom småslattarna häller jag antingen ihop i flaska (som pappan sen ger lillan  på kvällarna) eller så fryser jag in Man ska inte ha dom mer än under amningen eftersom de sitter så tät emot huden (står så på förpackningen)

//Mamma till Fanny född på BF 060331
  • Haley

Precis som Lalalong skriver så är det olika saker. Råkade hamna på Apotekket härom dagen och såg såna mjölkuppsamlare. Kostar 24 kr.

• lollan82

hur många mjölkuppsamlare går det åt per dag? likaså amningsinlägg.. ca... vill säga..

• Lalalong

Lollan82
    Amningsinlägg kan jag inte svara på.
    Men mjökuppsamlaren behöver du bara en utav. Den är i hårdplats, kan diskas och användas om och om igen

// Lalalong BF idag!!
  • Änglatuss

Lollan
    jag använder bra många amningsinlägg... man får byta efter varje amning och lillan hon äter väldigt ofta

mjölkuppsamlaren diskar du bara!

Svar på tråden amningsinlägg