• Snorky

Vad smörjer man sin gnisslande vagn med?

Min vagn har börjat gnissla lite ibland och nu undrar jag vad man ska smörja den med. Jag vet att man inte ska använda vad som helst, men kommer inte ihåg vad som rekomenderas.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Vad smörjer man sin gnisslande vagn med?
  • Linus o Linnéa

Jag pratade med babyproffsen och dom sa att man kan smörja med silikonspray och det funkade för oss.

• Snorky

okej, tack. Vet du vart man köper det?

• sheeba

När jag har haft det akut och inget hemma så smörjade jag med lite olivolja.
    Detta gjorde jag för ungeför ett år sedan och den går fortfarande jätte bra. Inget gnissel där inte

• TjorveniSkåne

5-56 är också bra, spray i röd/vit burk som man kan köpa i större livsmedelsaffärer. Jättebra till cyklar också.

• Snorky

Tack för tipsen men nu har jag köpt silikonspray och det funkade kanon! Gnisslet är borta!

• Jennie Brunflo

Det är ju bra att rengöra vagnen mellan varven också.
    Inte bara spruta på 5-56 eller silikon.

Särskilt hjulen/hjulhusen ska rengöras för att inte slitas snett.

• Snorky

ja, men vagnen är bara nån månad... o jag tog såklart bort den lilla smuts som fanns där.

Det är väl olja man inte ska använda för att det drar åt sig smuts?? tycker jag har hört det nånstans.

• mammacatta

om 5-56 säger min biltokiga man fungerar på allt: dörrar, lås, vagnshjul, gnekande fruar. men han säger att d rimmar illa med klädseln, 5-56 förstör den vid kontakt.
    så köp sån silikonspray, finns på claes olsson tex.

Svar på tråden Vad smörjer man sin gnisslande vagn med?