• rockmind

Byxor som sitter åt

Jag är nyligen gravid och vet inte så mycket om allt nytt som det för med sig Bland annat så funderar jag på hur man bäst löser det för att kunna ha sina vanliga jeans, finns det inte något man kan köpa och klämma fast i midjan så inte byxorna trycker mot magen? Något med gummiband eller hur är det? Vart köper man sånt isåfall? Hoppas nån fattar vad jag syftar på

• Svar på tråden Byxor som sitter åt
  • älvanpurjo

finns att köpa.. men är dyra enligt mig...
    mamma jeans är snygga dom med och i sommar kan man ha kjol :)

• rockmind

jo det är klart men vart köper man såna? i vanliga klädbutiker som har mammaavdelning, typ HM och Kappahl? Vad kostar det ungefär?

• älvanpurjo

nä inte på dom.. bara sett på nätet... vet ej tror de ligger på några hundra.

• älvanpurjo

var så lite så....

• ökenblomman

Precis i början när byxorna inte går igen kan du ha en sån byxförlängare. Det finns en variant som heter Belly Belt och säljs genom www.amvina.se. När magen sedan växer är det mammabyxor som gäller, det finns gränser för hur långt ens vanliga byxor räcker.

• JeanneDArc

Precis när byxorna börjar bli för trånga räcker det att ta en vanlig hårsnodd och sätta fast i knapphålet och sedan vira runt knappen. Man får förstås ha en lite längre tröja så det inte syns
    Men det var underbart att få riktiga mammabyxor kan jag säga...

• rockmind

tack för tipsen! ska nog prova det där med hårsnodden i första hand...

• anna 1983

hej hej...jag har fortfarande hårsnodd i mina byxor å är i v. 37, finns ju en sådan förlängare men jag tycker att snodden fungerat jätte bra...klart man får ju alltid ha långa tröjor...

• Luddiludd

Om man tycker att baggy är OK - makens jeans med hängslen är underbart, för då håller hängslena uppe brallorna och man behöver inte ha ngt som klämmer runt magen. Görskönt.

//Luddiludd v 19

• vilsen

Om man vill kan man skaffa gummiband med knapphål (finns i sybehörsaffärer) och trä genom knapphålet på byxan så att man sedan kan använda den vanliga knappen i "gummibandsknapphålet" om du förstår vad jag menar. Lätt att flytta efter eftersom knapphålen sitter på rad efter varandra i gummibandet och garanterat billigt!

Svar på tråden Byxor som sitter åt