jenjen: när ni rest med olika bolag å inte behövt cheka in bagaget flera gånger, har ni då oxå fått alla sträckornas bordingkort direkt på arlanda?
Jennie, jo, det finns ju mini tider på olika flygplatser osv, vet att det är 50 min i amsterdam. MEN OM flyget är försenat (händer ju) så gäller ju inte försäkringar om man inte har 2 timmar (eller är det tom 3 tim) mellan planbyten - vi skulle ha 1 tim & 10 min, OM man flyger med samma flygbolag så bokar de in på nästa plan, (men det finns inget bolag som flyger hela sträckan, så vi måste åka med olika)
men när vi flyger med olika bolag så är det ju ingen som tar ansvar om man inte haft dessa försäkringarnas mini tider... dessutom är det ännu tråkigare då sträckan inte går varje dag ens...
vi har inte bestämt oss ang bagage eller ej, fast det lutar mot bara handbagage då vi har flera sträckor att flyga även i västindien å bara 7 dagar på oss...
Om man måste cheka in bagaget igen, så måste man väll? oxå få nya bordingkort dvs tar tid oavsett, å hur skall vi veta var vi får det (amsterdams flygplats är ju stort!) om planen är försenade å man har panik å inte van med det?
Jag tror du blandar i hop paket resa å charter?, paket resa innebär vad jag vet att man bokar hotell å flyg, inget mer, det finns därför ingen som "hjälper" å säger hur man gör. Förutom ifall de säger till i sthlm i inchekningen, men de vet ju inte alltid... (sist sa de en sak men sa oxå att de var osäkra å att vi skulle kolla i amsterdam, å det vart helt annat när vi väl var framme i amsterdam - å nej det var ingen som sa nått där heller)
en annan gång vi åkte på tom charter!, så hade vi ingen aning om att vi vart tvugna att byta plan på Barbados den gången, trodde det vara skulle vara mellanlandning, å vi fick då cheka ut å in bagaget, utan att nån sa nått...
Resebyrån kunde inte svara på denna fråga, så jag provar här å får väll ringa flygbolaget direkt för att höra vad de säger...