Rådvill. Gift men inte lycklig.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag har varit gift med min man i 3 år och vi har varit ihop i 6,5. Det är mitt längsta förhållande och vi snackar om barn och hus och allt det där. Vi har de senaste åren nästan inte haft sex och det påverkar min självkänsla. Han vill inte snacka om det. Det är nästan som om vi vore vänner eller syskon ibland. Vi trivs ihop men vardagen känns ganska grå, fast vi älskar varann.
Saken är den att jag tittat lite på en kille på jobbet och jag har hört att han sagt till en kollega att det är trist att jag är gift. Han har en tjej sedan många år tillbaka. Den senaste veckan har vi suttit och mailat varandra nästan oavbrutet och jag sitter och ler hela tiden. Jag är förälskad och det känns hemskt mot min man. Jag har ingen aptit och sover dåligt. Mitt jobb är ett vikariat som går ut första maj, så efter det kommer jag inte träffa honom mer, men vi har bytt mailadresser och jag känner att jag inte vill släppa honom. Kanske vi bara kan vara vänner? Han är helt fantastisk, men jag hoppas det här är känslor som bara går över.
Även innan jag fick den här kontakten med min kollega har jag funderat mycket på att avsluta förhållandet med min man. Men hur vet man om man gör rätt? Hur vet jag?
Snälla någon kom med råd!
/Kajsa