Jag har kort lutealfas (vilket vi inte kom på förrän jag hade gjort 1 IVF-behandling och 2 frysförsök). Det innebar ett problem när jag gjorde ostimulerade frysförsök (dvs satte in ett upptinat embryo i min egen menscykel) eftersom mensen kom väldigt fort efter insättningen. (Den kom efter 7 respektive 9 dagar, och det var precis när den förväntades komma.) Det visade sig även att jag hade lite strulande ÄL så att jag inte har ÄL varje månad. (Dessutom sa läkaren att ägget kanske är "övermoget" när det lossar, eftersom det lossar "för sent" i min menscykel - de månader jag har ÄL alltså.) Nu har jag äntligen blivit gravid, och det var efter ett frysförsök med pergotime (för att förbättra ÄL) + progesteron (för att förlänga lutealfasen).
Jag tror precis som Mirren att det kan räcka med progesteron i ditt fall, eftersom du verkar ha en fungerande ÄL och dessutom har lyckats bli gravid. Det är ju åtminstone värt att börja med, innan man eventuellt lägger till mer i behandlingen. Lycka till!