• Nickolina79

Fistel gång under ena bröstet.

Hej! Jag märkte att jag hade en liknande "finne" under ena bröstet, jag försökte klämma den, men det gick inge vidare. Nu några veckor senare så kännde jag en stickande känsla där under, när jag tittar i spegeln så ser jag att det är ett HÅL (typ 5 mm) in i bröstet! Jag tvättade rent å satte på ett plåster, nu ser det helt okej ut En kompis till mej sa att det kanske var en fistel gång, å då undrar ju jag, vad är det? Varför får men det?

• Svar på tråden Fistel gång under ena bröstet.
  • linda87

har aldrig fattat vad just fistel skulle vara dock :-P *nyfiken*

• Nickolina79

Det jag vet är att det gör Ont, svider å sticker Jag såg typ 1 cm in i hålet (5 mm brett) , det var lite läskigt. Ungefär som ett kejsarsnitt, fast i miniatyr

• linda87

usch låter hemsk äckligt ju gahhh...kan dte vara något jocks i en hårsäck? ^^

• Happy me

Nä, det har inte med hårsäckarna att göra. En fistelingång har två av mina barn precis om ni tänker er vid svanskotan. Det blir som ett litet hål som nästan ser ut att gå in i kroppen men som bottnar, i alla fall på dem som tur är för annars skulle de träffa ryggmärgen.
    Jag skulle beställa en tid hos en sjuksköterska för att kolla upp det om jag var orolig.

• Nickolina79

Jag har pratat med en på sjukhus rådgivningen. Hon sa att det berodde på en inflamerad svettkörtel som inte blitit behandlad. Det måste ju stämma, jag hade ju en "finne" , det var säkert en infl. svettkörtel..... Hon sa oxå att...om det läker fint å inte varar eller gör ont så är det bara att hålla det rent så försvinner det till slut

• linda87

ahh så det lööste dig nu fick ja veta vad det var med *S*

Svar på tråden Fistel gång under ena bröstet.