• Liten blir stor

Gult hår efter blekning......

Blir så trött. Helt gult e de i skann på mig...på förpackningen står de att man kan färga om de igen efter ca 1 vecka. Men jag vägrar gå ut såhär. Ska jobba imorrn....Nu tänkte jag ta å köpa en mörkare blond idag och färga med....min fråga egentligen e väl hur "farligt" de e att färga håret två dar i sträck?? Vad kan hända menar jag?
    Är det att håret blir torrt å skadat eller? För de kan jag ta....
    Eller tappar man allt hår *he he*.....?

• Svar på tråden Gult hår efter blekning......
  • Southern Belle

Prova silvershampo!!! Det är ett lilafärgat shampoo som tar bort gula toner i blont/vitt hår!

Jag blekte håret tre gånger på två dagar hos en frisör en gång (blev också gult först) så det går nog att göra om det inom en vecka men att experimentera med färger hemma slutar oftast i katastrof! Gå hellre till frissan och få det fixat!

Lycka till!

• Southern Belle

Prova silvershampo!!! Det är ett lilafärgat shampoo som tar bort gula toner i blont/vitt hår!

Jag blekte håret tre gånger på två dagar hos en frisör en gång (blev också gult först) så det går nog att göra om det tidigare än om en vecka men att experimentera med färger hemma slutar oftast i katastrof! Gå hellre till frissan och få det fixat!

Lycka till!

• snusfia

jag gjorde två blekningar på raken för den första inte tog ordentligt.
    och sen använde jag silverschampoo för att ta bort lite gult.

det är väl egentligen inte särskilr bra för håret men det funkade fint för mig. hade bra hår innan.

photoshop tips och länkar: beta.familjeliv.se/Bloggar-1-15/b3363.html
  • estevezz

Bleker man håret för många gånger så blir det till sist segt som tuggummi och går av, inte att rekommendera..
    Investera hellre i en flaska "silver-schampo" med lila pigment, det lila tar ut det gula i håret (som rött neutraliserar grönt, svårt att förklara hur).
    Finns inte schampot i affären finns det garanterat hos frisören. Överdriv INTE verkningstiden på schampot, då får håret en lila ton, tvätta hellre flera gånger.
    Lycka till!
    (jobbar som frisör)

• Dizzi

Jag fick gult hår en gång, och då sa frissan att det berodde på att jag låtit färgmedlet verka för kort tid. Den naturliga gula tonen i håret är envisast och håller sig kvar längst, så när de andra naturliga färgerna är besegrade är det gula fortfarande gult...

Anledningen till att man inte ska färga om håret så snart, är att hårstråna är porösa och suger upp mycket mer av färg eller blekmedel. Dessutom är risken stor att det blir ojämnt färgat om håret har olika kvalitet i rot och topp.

• Liten blir stor

Hmm...silverschampo? Har aldrig hört talas om.....vart kan man köpa de?

Nej, vill inte gå till frissan....vill inte gå ut alls.....

• Liten blir stor

Hmm... jag hade medlet i en timme. vilket man skule ha som längst....jag har mörkblond som naturlig hårfärg...

• estevezz

Blekningsmedel slutar verka efter en viss tid, och torkar det och blir grynigt funkar det inte heller.. Kolla i affären efter schampot, mycket skonsammare för både hår och hårbotten än att bleka igen

• Elis är min kärlek

.. eller ett tips: Gå till en frisör och gör håret så slipper du ha gult hår. Lycka till!!

• Liten blir stor

Tack för alla svar. Nu köpte jag mörkblont å färgade och det blev som min naturliga färg. Nästa gång , om de blir nån nästa...så kommer jag nog gå till en frisör istället.

• salsajenny

Jag var väldigt mörkt brun innan jag bestämde mig för att bli blond igen, till bröllopet. Det blev katastrof, såklart. Men efter en rejäl slingblondering hos frisörskolan, och en hemma, så köpte jag en toningsmousse hos goldwell, som även den, liksom silverschampot, gick i lila, och det dämpade det gula VÄLDIGT mycket. Det höll i flera tvättar, och flaskan var väldigt dryg. Kan starkt rekomendera detta till folk som gör samma misstag! =)

• Helle04

Systern som är frisör säger att de gör grova pengar på att folk bleker håret hemma!

Har själv haft helblekt vitt hår...o precis som sägs här så bleker man först o det blir läskigt o gult (då det gula pigmentet är nästan omöjligt att få bort utan att förstöra håret) och sedan färgar man det m en lila ton...resultat vitt blekt hår.

Just blekningar är bäst att låta frisörer sköta om.

• Joje

jag blekte mitt hår för några år sen två ggr på raken o det blev tuggummi o gick av o kostade mig 700 hos frisören sen..Men det var ju tur att ditt gick bra men som du säger ta frisören nästa gång

Svar på tråden Gult hår efter blekning......