• Diny

smådjurs veterinär nära lund?

Hej! någon som vet nåt bra djursjukhus nära lund som tar emot marsvin? Helst någon som inte är för dyr.
    Tack!

• Svar på tråden smådjurs veterinär nära lund?
  • imp

djursjukhuset i lund tar emot det

• babytrin

Vad är det gäller? (tänker på om det behövs viss utrustning eller annat?) Jag tycker att dom är väldigt bra.. (på hund iaf)

Annars är det väll bara att slå upp på gulasidorna och leta efter en "mindre" veterinär?

• Diny

Det är till mitt marsvin som har nåt hud/pälsproblem. Ja men det står inte alltid om de tar emot smådjur eller inte. Dalbyveterinären gjorde det inte tex.

• veronicaermanbriks

lundabygdens djursjukhus är kanon!!!
    visst det kanske är dyrt men det är iof alla veterinärer mer eller mindre.
    och Lund tar garanterat emot ditt marsvin!!!

• Diny

okej tack så mkt=) vet du ungeför hur mkt det kan kosta?

• veronicaermanbriks

Ts: inte med marsvin tyvärr..har bara varit inne med katt och hund...senaste kostnaden jag hade på ena katten (pga hudutslag) var 450 kr..kan tänka att det ligger däromkring beroende på vad det är för fel på din "bebis"...??? vad är det för fel???

• Diny

Okej tack så mycket ändå=) han har nåt hudproblem verkar det som,han kliar sig jättemycket och får stora sår. Ska åka in med honom på onsdag.

• Diny

Nu har jag varit hos veterinären med mitt marsvin Totte. Han hade marsvinsskabb. Fy vad han skrek när de tog på honom och gav honom sprutan=( Han ska ta två sprutor till , en om en vecka o en till om två veckor. Hoppas han blir bra=)

• babytrin

Marsvinsskabb.. är det vanligt?

Men marsvin är väll rätt kända för att skrika hos vetten Det har iaf våra gjort.. Hoppas att han snart mår bra igen iaf!

Tyckte du att lundabygden var bra då? eller du gick någon annanstanns?

• veronicaermanbriks

Ts: oj då. hur kan han fått det????
    stackare att få sprutor *ler*
    var gick du?
    vad fick du betala för kalaset??? *nyfiken*

• Diny

Han hade tydligen haft det sen jag köpte honom , alltså han fick det i djuraffären det var tydligen vanligt=( Han skulle egentligen ha fått droppar som man häller i nacken , men han var för stor (inte överviktig bara ett stort marsvin=) så fick det bli spruta. Han fick en spruta idag och sen ska han få en om en vecka o sen en till veckan efter det. Idag kostade det 600 kr sen kommer det kosta 250 kr per spruta. Så det var rätt dyrt men man har ju inte direkt nåt val=)

Haha ja han skrek redan innan de stuckit honom. Sen la han sig på rygg två gånger o sprattlade så veterinären skrattade åt honom. Marsvin är rätt gnälliga men så fort de får något att äta går det bra:D

Jag gick i Landskrona och ja de var bra=)Hon sa att marsvinsskabb var vanligt tyvärr=(

Svar på tråden smådjurs veterinär nära lund?