• Aleathiel

Var hitta snyggt brevpapper?

Jag hör till den utdöende skaran som fortfarande skickar "riktiga" brev (skriver även mycket e-mail, men gillar att skriva/få riktiga brev ibland också) och jag har ett problem - jag hittar inget snyggt brevpapper

Hittar bara en massa brevpapper med barntryck - typ Nalle Puh och gulliga kattungar eller vuxenbrevpapper med fula blommor på, alt. helvita. Något litet blomtryck skulle jag kunna tycka är fint, och helvitt kan också vara fint om det är ett tjockare papper, t.ex. Dock har jag fortfarande inte hittat något jag fastnat för.

Har letat på Akademibokhandeln, Bokia osv men utan resultat. Någon som kan tipsa om andra ställen? Även internetbutiker är av intresse.

• Svar på tråden Var hitta snyggt brevpapper?
  • Crazy Baby

Vet att Åhlens har fint papper i lösvikt! Finns i massa olika färger och är lite tjockare än vanligt papper! Finns även kuvert som passar till!

• Aleathiel

Jag har sett det, och de är jättefina! Problemet är bara att jag tycker att det blir lite väl dyrt i längden att köpa styckvis...

• Dino78

Organisationer brukar ju trycka upp brevpapper, som cancerfonden, WHO, unicef och sånt, kolla deras hemsidor! Då slår man ju dessutom två flugor i en smäll

www.vistaprint.se är en sida som finns med.

• Angel80

Vart bor du någonstans? Om du bor i Sthlm kan jag tipsa dig om ett par riktiga guldgruvor när det gäller papper.

• Angel80

Oki!

Ljunggrens papper i Gamla stan
    Matton (tror att det fortfarande ligger kvar på Birger Jarlsgatan) Annars finns en butik på Norrlandsgatan
    Kreatima - ligger på sveavägen (korsningen tunnelgatan/sveavägen/olof palmesgata)

Sen så finns det en butik på Upplandsgatan, kommer inte riktigt ihåg vad den heter, men den ligger mitt emot VI-butiken (gamla vivo), där alla papper är handgjorda. En del papper är så vackra att man får tårar i ögonen.

• Aleathiel

Angel80 - Jag bor inte i Stockholm, men ska notera tipsen till nästa gång jag åker dit.

Dino78, Tack för tipset om organisationers brevpapper, det ska jag kolla upp.

Svar på tråden Var hitta snyggt brevpapper?