• Anonym (sms)

Skickade SMS men är osäker på om det blivit sänt,läs och kolla

Någon som vet????

Jag skickade ett sms igår (ett långt) såg på telefonen att det stod "sänder meddelande", sen kom meddelandet fram och jag raderade det och sen raderade jag det även från sända poster mappen och sen nollställde jag skickade sms.

Men då några timmar efter detta så när jag gick in på "meddelande" och sända poster så kom det långa meddelandet upp.

Hur kunde det göra det? Blev det ej sänt? Jag raderade ju meddelandet.

Någon som vet, kan ej ringa och fråga om det kom fram

Har en Nokia 3510i

Vad tror ni kom meddelandet fram eller har någon varit med om något likande?

• Svar på tråden Skickade SMS men är osäker på om det blivit sänt,läs och kolla
  • pinda92

jo jag kan garantera att det kom fram.. annars brukar det komma upp en text som säger att meddeladet ej sänts..
    fast det beror på om du har leveransrapport på???
    Det har jag då vet jag att det kommer fram...
    Men eftersom det var ett långt sms kan det ha tagit tid innan det kom fram och det hamnade i sända poster...
    Har samma mob som dig så jag rekomenderar att du gör så här:
    gå in på meddelande och sen meddelande inställningar sen textmeddelanden där sen sändningsprofil sen standardprofil och trycker på på leveransrapport

• Anonym (sms)

hej,

ska prova det då och gå in som du skrev längst ner.

Men du tror att det kom fram, för det var som det brukar att det står sänder meddelande och sen efter det så är det slutet på sms:et man ser och då brukar jag radera så att det hamnar i sända poster. Raderade även därifrån och i samtalmenyn nollställde jag sända meddelanden.

Men kan jag få upp nu i leveransrapporten om det blivit sänt???

Men du tro att det kom fram??? Visst är det konstigt att det "ploppade " upp så där i efterhand några timmar senare.

Undra varför det gjorde det?

• Anonym (sms)

en till sak...

Visst borde det ha kommit fram "Meddelande ej sänts" och det stått kvar, inte slutet på messet som kom fram (ivanlig ordning)

eller kan det ha avbrytits???

• Anonym (sms)

PINDA92

Jag har lagt in Leveransrapporter nu.

Men tror du att det kom fram?
    Varför "ploppade" det upp så där när jag raderat det?
    Efter det stod"sänder meddelande" så brukar det komma fram slutet på det skrivna messet och det gjorde det, sen raderarde jag messet.
    Även om man raderar det så ligger det ju i Sända poster och jag raderade även det skrivna messet där i sända poster.

Så varför Ploppade messet upp några timmar senare?

Det viktigaste är, TROR DU/NI ATT DET KOM FRAM????

• pinda92

Jag tror bara att det tog lite tid pga av att det var ett långt sms...
    Men du kan inte få leveransrapport nu på att det e sänt eftersom det var skickat igår...
    men har du sms:et kvar... sänd det igen om du e orolig!
    Nu har du ju leveransrapport på så då ser du o slipper oroa dig
    men ibland kan slutet bli raderat om det e långt men jag hoppas det gick fram vilket jag tror oxå!

• pinda92

kom på ett ord... hehe
    det var nog en fördröjning... inte ovanligt om du har comviq
    Det har alltså kommit fram

min kille som hjälpe mig med det

• Anonym (sms)

PINDA92

Du tror att det tog lång tid att sända det och att det var därför som meddelande var kvar några timmar senare????

Men efter att ett meddelande sänts så brukar det ju komma upp slutet på meddelandet och sen får man trycka på val, tex spara,radera osv...

Det jag tycker är konstigt är att jag raderade både efter att det stått sänder meddelande och sen när det var i sända poster korgen.

Men det kanske har gått iväg, får väl kolla annars med den jag skickade till.

• pinda92

japp tror det tog lång tid speciellt om du har comviq...
    tror det kom i väg 100% säker.

• Anonym (sms)

PINDA92
    Hejsan, jag skickade om meddelandet för säkerhetsskull och såg nu när jag knappat in leveransbekräftelse, så nu har det kommit fram.
    Tack för rådet.

Nu fick han det säkert 2 ggr, men det gör inget.

Svar på tråden Skickade SMS men är osäker på om det blivit sänt,läs och kolla