• fenomena83

Vad kostar ert hus er i månaden? (inklusive ALLT)

Ja precis som rubriken säger.
    Vad betalar ni för ert boende inklusive allting, räntor amorteringar drift mm mm.
    Vad kostade huset när ni köpte det? När är det byggt, var ligger det, har ni renoverat mycket?

Vi längtar så mycket efter hus och jag är nyfiken på en liten bild om hur mycket ett hus egentligen kostar... vår hyra är så himlans dyr nämligen så jag antar att man borde spara en summa på att köpa hus istället.. här där jag bor är husen inte alls dyra nämligen... men sen är det ju som sagt var det här med driften och såna saker som jag inte vet nåt om.

berätta!!!!

• Svar på tråden Vad kostar ert hus er i månaden? (inklusive ALLT)
  • fenomena83

såg nu att det redan fanns en liknande tråd. men ni kan väl svara ändå för det står inte i den tråden om var husen ligger vad dom kostade från början och såna saker...

• Jennie Brunflo

Östersund

Byggår 1977

850.000kr

Totalkostnad/månad = 10.000kr

Vi har inte renoverat alls för vi har varit föräldralediga sedan vi köpte huset i princip...och då har man inte råd med renoveringar.

• Jessie73

Hej!

Göteborg
    Byggår 1948
    Pris: 1 095000 kr
    Totalkostnad; 7 500 kr per månad (lån och drift)
    Lånen är på 5 500 och driften på ca 2000 kr.

Är jättenöjd! Har bara renoverat ett rum än så länge....
    Vi har bott här sen i juli förra året.

• 73malin

Bor i Trelleborg.
    Betalar allt som allt 6000/ månad dock amorteringsfritt.
    Byggår 1949 totalrenoverat 2004/2005

• Andrundrun

Bengtsfors (dalsland)

Byggår: 1930 någonting.
    Pris: 167000kr
    Summa/mån: Här räknar jag ihop uppvärmning, hushållsel och lån på huset. Allt som allt: 3700kr.

Bor jäkligt billigt.
    Vi har hittills bara hunnit renovera 1 rum. Huset är på ca 100kvm.

• Glamgirl

Bor i en liten by söder om Norrköping.
    Pris:595.000kr
    Byggår:1936
    Månadsavgift:9000kr inklusive allt till huset. Sedan räcker pengarna till internet samt omkostnaderna för en bil.
    Vi amorterar mycket på våra lån.

• Jennie Brunflo

Jag tänkte säga det.....(apropå Glamgirls sista kommentar)

Totalkostnad beror ju JÄTTEMYCKET på hur du lägger upp lånet och hur mycket du amorterar.
    Sedan beror det JÄTTEMYCKET på hur räntan ligger när du skriver lånet....och hur mycket räntan ligger på när du skriver om lånen.

Själva driftkostnaden spelar inte så stor roll....OM du inte går från direktverkande el till bergvärme t.ex.
    Då minskar du driftkostnaden drastiskt MEN du måste läggga en redig klumpsumma för att ens dra in bergvärme.

• semlan10

Falun

1971 1 145 000

Totalkostnaden i månaden inkl drift och amortering ca 7000.

Vi håller just nu på att totalrustar allt inkl inreder hela övervåningen som var oinredd men allt det betalar vi kontant med sparade pengar.

• Tjej 83

utanför borås-västa götaland.. flytta hit okt -05
    byggt 1958
    kosta 570 000. (men vi tog lite mer i lån)
    vi dela upp lånen på 4 och 5 år.
    så vi betalar 6000 jan feb apr maj jul aug okt nov
    och 4000 i mars jun sep dec

som jennie brunflo säger. de beror ju på hur många år man lägger de på. vi ville inte ha lån i 10 år för 2000/mån. så vi tog 4 och 5 år.

vi har renoverat vårt sovrum & barnrum. ska börja göra om ett rum till gym. sen köket+vardagsrummet.

• guffen

By utanför Vindeln, köpte huset 2001, byggt slutet på 1800-talet.

Kostade 75.000kr, renoverat för 300.000kr inklusive kamin, ny skorsten och jordvärme.

Boendekostnad inklusive allt 3200kr.

Svar på tråden Vad kostar ert hus er i månaden? (inklusive ALLT)