30-årspresent till min väninna... hjälp med tips, FORT!!!
I morgon fyller min bästa kompis 30. Har ingen aning om vad jag ska köpa i present...
Finns det nån som har ett bra tips?? Har litet panik!
I morgon fyller min bästa kompis 30. Har ingen aning om vad jag ska köpa i present...
Finns det nån som har ett bra tips?? Har litet panik!
Allltså, jag vet inte om detta är en typisk 30-års present, men jag gillar att ge bort gåvor som kan användas eller betyder väldigt mycket för personen i fråga.
Detta är den användbara typen: Ge bort ett medlemsskap hos Bokia där hon får lov att låna alla de nyaste böckerna. Jag tror att hon får lov att låna hur många hon vill, dock en i taget. Detta kostar ca 360 kr (en krona om dagen eller nåt sånt) och den sista boken hon lånar får hon behålla.
Kan det va´ nåt?
Jag vet inte vad det får kosta men här kommer några förslag;
Presentkort på massage
Presentkort på ansiktsbehandling/manikyr eller dyl
Bjud ut din kompis på hennes favoritresturang och ha en "tjejkväll" med god mat och ev. bio efteråt. Hon väljer både resturang och biofilm.
"Fin" choklad som man köper i speciella butiker där en pralin kanske kostar 7-8 kr. Det är inte så ofta man unnar sig det själv! (Om du bor i Göteborg kan jag tipsa om en del bra affärer)
En "spakorg" med spaprodukter från tex Bodyshop
Ett dyrt och lyxigt vin som kanske inte heller unnar sig själv..
Att ni går på en konsert som ni båda tycker om alt. teaterföreställning
En korg fylld med exotiska frukter, god choklad, gott vin, ost och kex och en bra bok..
Ja...det var några förslag...
Lycka till!
Tack för tipsen!
Några fler?
Köp nåt som hon kan bevara .
Typ vas ?eller bok
Och jag som tyckte att jag hade kommit med en hel del förslag
Nej jag skojade bara! Jag brukar få höra att jag är bra på det här med presenter att jag brukar "pricka rätt" men det är svårt när jag inte vet någonting om hur din väninna är som person och hur mycket presenter får kosta!
Var i Sverige bor din väninna?
Min väninna bor i Östersund, och även jag, hon har två söner och bor i samma radhuslänga, två hus i från. :) Hon fick bebis för två månader sen. Hon är en människa med mycket humor(gärna litet fräck), är estetiskt duktig, läser en del, gillar musik och film mm mm...
Tja, jag vet inte vad jag ska hitta på... Vill ju att det ska vara något speciellt, liksom.
Jessica med Ebba
Köp då en sån där sak som man sätter på bäbbe när de badat. Det tänker jag köpa till en vännina i julklapp
FancyFace
Och vad är det? Vad menar du? En badrock?
Sen, i all välmening, så hade jag tänkt att köpa något till min väninna, på hennes trettioårsdag :)
Bebisen kan jag handla åt senare.
Hej!
Vad blev det för 30-årspresent till slut?? *nyfiken*
=) Det blev en tavla som jag har målat själv, och som jag lämnade in för inramning idag, och den blev faktiskt klar så jag kunde ge henne den idag. Var litet orolig att inramningen skulle ta tid, men det tog bara 2 timmar.
Nåt som hon inte unnar sig själv men som är välbehövligt - spabehandling, massage, ansiktsbehandling...
Ja men det blev en jättebra och personlig gåva tycker jag! Blev hon glad? Vad hade du målat för motiv om man får vara nyfiken och fråga..
När jag fyllde 30 skramlade kompisarna till ett presentkort i en butik med grejer som de visste jag tyckte jättemycket om, då kunde jag själv välja vad jag ville ha helst.