• Jennie Brunflo

Bra barnsånger på CD

Sigrid har flera CD-skivor med barnsånger.

MEEEN på alla skivor är det så mycket musik så sången typ drunknar i musiken. Detta medför att Sigrid inte ens hör vad de sjunger eller vilken låt det är.

Dessutom så är många låtar omgjorda...alltså...typ uppoppade eller så. Och då hör hon ju inte heller vad det är.

Finns det någon skiva med enbart sång. Helst av barn.
    Eller med ev.komp av gitarr som stöd.
    Där sången är det centrala.

• Svar på tråden Bra barnsånger på CD
  • missteddy

moraträsk kankse skulle vara något för henne?

• Jennie Brunflo

Ja, kanske det.

Grejen är ju den att jag gärna vill ha Blinka Lilla, Imse Vimse osv....för det är ju dom hon snöat in på.

Är hon för liten för Mora Träsk kanske? Eller? (2,5år)

• missteddy

nä inte alls har en väns son som inte vara mer än 4 månader när han blev galen i den nu sjunger han eller försöker sjunga är 19 månader

• Vilmagbg

Det finns en CD - skiva som hör till Elefant sångboken (som säkert alla förskolor i Sveige har) som är bra tycker jag.
    Kolla på www.lufisken.se

Sen måste jag ju rekommendera den "Silvriga barnkammarboken" med tillhörande CD. Kanon alla låtar son sonen (2 år) älskar.

• pattisza

Min dotter 8 mån lyssnar på en skiva som heter "små sånger". Små korta sånger med upprepningar som hon snabbt känner igen. Musik också, men mest sång av barn och vuxna. Jättebra tycker vi.

• Elfva

Bra att ha sånger heter en cd skiva som vi har hemma i hyllan, det är jätte bra just för att det BARA är sång och ingen musik. Självklart så fungerar det bäst om man sjunger själv också när man lyssnar, kanske inte så bra som lite så där bakgrundssång... Hur som helst, "bra att ha sånger" www.braatthasanger.se

• AiramE

Vi köpte den silvriga barnkammarboken och då fick man med en cd med en hög med barnlåtar. Norah ÄLSKAR den... Varje gång vi sätter på den så börjar hon "dansa". Man fick ju även med barnkammarboken fylld med barnvisor. Den kan jag varmt rekommendera.

• Lillflickan

Jag har en skiva som heter dagissånger. Det är barn som sjunger diverse sånger, utan musik. Hur gulligt som helst.
    Jag har fått den, så jag vet inte var man får tag på den.

Svar på tråden Bra barnsånger på CD