• pyttipannan

Svullna läppar?

Hej!
    Någon mer än jag som har svullna läppar? Ser ut som om jag fått dem fixade, speciellt underläppen... Kan det ha något med graviditeten att göra? Svullna ben har jag ju, men svullna läppar???

Pyttipannan

• Svar på tråden Svullna läppar?
  • ökenblomman

Du kanske är allergisk mot nånting?

• Silent Thunder

jag har också fått svullna läppar hehe ser inte klokt ut, men det kommer o går med läpparna, jag slänger på en massa läppsyl

• Grannen

Min syrra sa att en kompis till henne hade sagt att läpparna svullnar innan bebben kommer ut, dvs att det är ett tecken på att förlossningen kommer komma igång snart!
    Fast om det stämmer är en annan fråga...

• Camillie84

Jag har också svullna läppar.. ser ut som pamela anderson haha... Säkert vanligt såhär mot slutet..

• alsesani

kan ha att göra med graviditeten, en kompis till mig svullnade så mycket att läpparna blev nästan dubbelt så stora...
    Hon blev lite tråkad av en del och tyckte inte det var kul...

• Moonchild

Jag hade också extremt svullna läppar på slutet.

• pyttipannan

Då ska jag med andra ord se ut såhär nu ;)
    Skönt att veta att det inte är ngt konstigt i alla fall...

• Blomman79

Mina läppar ser oxå ut som om de var fyllda med silicon eller nått. De har inte varit de under de två tidigare graviditeterna, men nu så... Helt enorma.

• Knirps

Detta hände mig också i förra veckan (v. 37), fast det har gått tillbaka nu, och jag hade inte en tanke på att det kunde ha med graviditeten att göra. Trodde jag hade bitit mig i läppen av misstag eller så.

• aussie

Jag med, sista tiden och även efter födelsen.

• vårlängtan

Ett tecken på att det börjar närma sig!

• Houston Dogg

De negroida dragen kallas det för har jag hört. Jag har lite grann av det tror jag. Vissa blir jättesvullna! Tror det är värre om man väntar en flicka.

• saga06

Här är en till med svullna läppar, jag har varit skum på dem ett tag men idag är det definitivt annorlunda, hur väl stämmer detta med bf tror ni? Jag har liksom ej bf förrn i juli & vill inte att mina bebbar tittar ut redan...

• Kramig 76

Har oxå fått svullna läppar, har haft det i 2v snart, sen är läppkonturerna nästan vita. Tror det kan ha att göra med att man samlar på sig vatten så här på slutet.

• Mindra

Om ni har väldigt svullna läppar och i övrigt samlat på er vätska kan det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning som kan komma väldigt snabbt..
    Min syster hade det, och hon hade hemskt svullna läppar på morgonen.Sen hade hon ju även högt blodtryck och de upptäckte äggvita i urinen, men det kan vara ett tecken..

Jag har samlat på mig en massa vätska i ben, fötter och händer, och min BM sa att om jag vaknade och kände mig svullen i ansiktet och läpparna, skulle jag direkt ringa in och de skulle kolla blodtrycket...

• Yulia

Enligt barnmorskan är svullna läppar ett tecken på att det drar ihop sig. Om inte hela ansiktet är onaturligt svullet behöver du säkert inte oroa dig!

• FluffyTina

TS: min pojkvän kallar mina läppar för "gravida läpparna". Han har tyckt att de har varit ovanligt svullna hela graviditeten. Nu fick jag själv bara bevis på att det kan stämma eftersom fler har och har haft det så. Jag själv tycker jag är rätt snygg med putmun.

Fluffy v.35
  • curlysue81

Jag har också fått väldigt svullna läppar. Har fått förklaringen att det är vätska. Men man får väl njuta så länge det varar. Mina läppar är så himla smala i vanliga fall så!

• LottaN

I naturmedecinen sägs läpparna vara kontaktade med underlivet. När man är gravid ökar blodgenomströmningen i underlivet, och det ska spegla av sig på munnen.

Svar på tråden Svullna läppar?