• Jaci

Svavel för att skrämma bort katter?

Vi bor i ett radhusområde där man inte får ha katt men många har det ändå. Jag älskar katter i vanliga fall och har inget emot andras katter. Men nu när vi fått egen trädgård där katterna bajsar i våra rabatter, är det inte lika kul längre. Vi har en 9-mån dotter som kommer tulta omkring på gräset där katterna bajsat.

Nu till min fråga, har hört att svavel ska skrämma bort katter, att de inte går in i trädgården om man häller svavel runt den. Är det skadligt för katter och andra djur, eller rent av för barn? Vill ju inte skada katterna, bara göra så att de inte går in i vår trädgård. Funkar svavel eller är det bara en myt? Några andra förslag?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Svavel för att skrämma bort katter?
  • Inexsana

Det finns ett pulver på granngården, minns inte vad det hette, men det var dyrt som tusan, många säger att det ska fungera.

Jag kan kolla upp det vid tillfälle, vi har några hundra katter som kissar och bajsar på vår gård åxå.

Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn.
  • Inexsana
    Bilden “http://www.weibulls.com/IboxImage?images/product/large/4282.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Så ser förpackningen ut iaf.
    Står så här om den;
      Förpackningsstorlek: 250 gram Beskrivning: Doften stör katter. Innehåller mineralgranulat med doftämnen ur växtriket. Innehåll: Naturliga doftämnen.
    Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn.
Svar på tråden Svavel för att skrämma bort katter?