• JessicaB

Tidigare liv?

Finns det några fler här som minns sina tidigare liv, eller fått info om dom via medium eller liknande? Vore kul att veta!!

• Svar på tråden Tidigare liv?
  • marina81

jag minns en del av mina, har en del metoder jag använder mig av för att minnas dem.

• JessicaB

Marina: får man fråga vilka liv du minns och be om tips på metoder?

• vikkan

Hejsan! jag har öevt 2 föra liv
    men minns mkt mer ett utav dom jagvet inte vad ja hette lr så men ja minns tydligt hur ja såg ut & att det var en långtid sen, Jag var blond även Kille, vet exakt hur ja spg ut, men minns inget av mamma , pappa lr nåt sånt bara just vid dödstillfället att jag var mej i krig jag red på en häst , & så vart ja halshuggen, tragiskt men så e d , en annan gång innan d så vart ja halshugen fast avrättad i en sån här grej som åkte ner över nacken om du vet vad ja menar?? Sen när ja precis vart haöshuggen hörde ja bebisskrik & så kom jag ! sne vakna ja .Det är mina liv... inge roligt direkt.. men den drömmen nöär ja var med i krig den drömmer drömmde jag i ca 7 år.. så¨ jaa . sen oftast när ja hade vaknat såg ja den typ inrispad i väggen & fats ja gnuggade i ögonen gick d inte bort.. Låter kanske litte konstigt detta men d e sant ..

• Indian

Vikkan - har du något födelsemärke på halsen?
    Skador från en våldsam död i ett tidigare liv ger ibland märken på den nya kroppen, enligt forskning av professor Ian Stevenson.

Den som har spontana minnen har kanske lättare att få fram mer med hjälp av regression?
    Här är en sida med flera ljudfiler för hemmaregression (på engelska)
    www.damals.net
    Välj Downloads, de flesta är runt en halvtimme långa. Tänd ett ljus & prova vid tider då du inte blir störd.

Själv är jag intresserad, men har inga spontana minnen. Efter regression & forskning i mitt senaste tidigare liv har jag förstått att en del av mitt handlingssätt i detta liv kan förklaras med hur det gick i det tidigare. Dog som tonårstjej på 50-talet i bilolycka på väg från dans - i nuvarande liv ville jag inte hänga med på några nöjen med kompisar förrän jag var nästan 30.. men 50-talsmusiken har jag alltid gillat i detta liv, liksom att köpa 50-talsgardiner/annan inredning till mitt hem (fast jag nu är kille) - något som hon(jag) aldrig fick möjlighet att förverkliga.
    Bäst att förtydliga att jag är gift med en tjej som också gillar 50-tal - om hon också dog då (eller framåt 70-talet då hon föddes) har hon inte forskat efter.

Möjligen spelar tidigare liv där man dött "för tidigt" större roll - man vill göra färdigt något. De liv där man levt lungt & tryggt & dött av ålderdom är kanske svårare att minnas?

• vikkan

jaa ja vet faktiskt inte d e ju så svårt d där !! Men ja tänkte på vart har du fått reda på dit ttidigare liv alltså forskat?? Förja vet ju inte när detta var kriget d måste ju vart tidigt för vi hade ju hästar & det var tpy sand över allt, & vi hade yxer & så vart ju hals huggen av en yxa.. ja har inte födelse märken , men jag har alltid haft exsem men jag har ganska mkt veck på halsen & i dom där veckan för ja ofta röda streck ,, alltså eksem men vet inet o md har något att göra me d .. vissa brukar säga oo vad ha rdu gjort på haslen har du blvit strypt såå man vet inte hehe =) Gudd tykker d e såå kul sånt här ;) ha d bra nu =) kraam

• Millan1984

Enligt en kvinna mamma gick till för några år sen, så sa den kvinnan att hon kände en stor närhet till det yngsta barnet, dvs mig. Jag ska enligt den här kvinnan ha varit min mammas o pappas dotter på 1800 talet i Norge, och då var jag också yngst av en hel massa barn, men jag dog av svält endast 4 år gammal.

• JessicaB

vikkan: Låter inte konstigt i mina öron(ögon. Fast det var ju inte roliga minnen du har direkt! Usch.. Otroligt intressant att läsa att du har märken kvar. det är inte alls ovanligt att man har det! Grattis! Eller vad man ska säga

Tack Indian för ditt trevliga och intressanta inlägg!! Hur gick din regression till? Var nånstans var du och gjorde den? Vad kostade det?

Millan: Ja man föds ju med sina närmaste i liv efter liv, man har alltid en grupp som fäljer en. Vad roligt att du fått veta det!!!

• Millan1984

jessicaB, o min mamma o min mormor ska ha varit dotter o mor i ett annat liv också.

• JessicaB

Millan: det är jättevanligt det med som sagt! Vad kula tt du fått veta det!! Jag skulel vilja veta vilken relation jag har haft till mina nörstående. Jag vet att ajg ochmin sambo levt ihop förut, i Scottland antagligen, även han har svaga minnen av det. Men familjen vet jag inget alls. Förutom min syster från ett tidigare liv då, men hon är ju inte blodssläkt nu, även om vi ser varandra som systrar fortfarande.

• Millan1984

Jessica, enligt kvinnan så hade mina systrar aldrig levt ett tidigare liv utan det här var deras första, mitt andra och mammas 3-4:e. Och det här med leverfläckar, jag har en del, men jag ska ha "dött av svält".

Svar på tråden Tidigare liv?