• Anonym

gravid, använt glidmedlet durex?? *snälla svara*

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli med barn sen 2 månader tillbax.
    Vi använder durex glidmedel och jag har läst lite här att det kan vara spermiedödande?!

Ni som har lyckats bli gravida trots att ni använt det, snälla skriv en liten rad

Sitter här nu och inbillar mig att det inte tog denna månaden heller föratt vi använt oss av det glidmedlet =o/

*tack*

• Svar på tråden gravid, använt glidmedlet durex?? *snälla svara*
  • emsipemsi

Alltså... det låter ju onekligen dumt att använda ett spermiedödande glidmedel om man vill bli gravid...

Har själv inte använt det, men spontant... BYT!!!

Lycka till!

• Åsa31

Står det på förpackningen att det är spermiedödande?
    Vi har använt det som säljs på apoteket och jag väntar barn nr.3!

• M C Catta

Jag tycker själv att babyolja alltid funkar bättre än vanliga glidmedel... Om Durex är spermiedödande kan du ju prova det?

• Xayide

M C Catta:
    jag rekomenderar dig o INTE använda barnolja som glidmedel... det är INTE bra för slemhinnorna i musen... oljan lägger sig som en hinna inne i musen o förstör mer än va den gör nytta!! köp ett vanligt glidmedel.. typ klick! finns d ett som heter! finns på apoteket.. eller så finns d massa på en sida som heter www.lustjakt.se

• Anonym

Durex gör väl inga spermiedödande medel?

• Tjohalia

Klick är inte att rekomendera om man vill bli gravid enligt nya rapporter...

~*Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den*~
  • Tjohalia
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m7865844.html

Här är en tråd där du kan läsa om klick och andra glidmedel när man försöker bli gravid. (min dotter blev trots att vi använde klick men som sagt var, här kan du läsa att det inte är så bra...)
    ~*Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den*~
  • lilla Uv

Min gynekolog sa att olivolja är det bästa glidmedlet... vi använder enbart det,och jag är i vecka 18..

• M C Catta

Jaha.. Barnolja är alltså inte bra? Ojdå.. Jag har använt det sen en gammal barnmorska sa att det var helt ok... :S

• Åsa31

Jag såg länken från strokhjälp och har även fått prov på deras glidmedel (skidyrt att köpa). Jag vet inte om jag tror på det som står där..Man får inte glömma att de vill sälja.. Dessutom , som sagt, jag väntar barn nr.3 ch har bara använt klick...

• Xayide

M C Catta:
    barnoljan lägger sig som en siliconhinna inne i musen!! va på ett sexparty där hon som höll i d tala om olika oljor o då fråga en tjej om d va bra me barnolja o hon fick då svaret att d va INTE bra... men som en annan ovan skriver.. olivolja e kanon... men som sagt finns ju massa andra me.. på olika sajter o på apoteket osv... lycka till

Svar på tråden gravid, använt glidmedlet durex?? *snälla svara*