• wrej

Nån som tagit bort en (intim)piercing?

Hej hej..

KOm på här om dagen att jag måste ju ta bort min intimpiercing!
    För visst kan man inte ha den när man ska föda (har en klitoriskappa).. frågan e bara hur man gör, har en ring med en kula o det gårsom inte o skruva av kulan (hmmm..).. Någon som förstår vad jag talar om? ..O kanske vet hur i hela friden jag ska få bort den? :)

/wrej

• Svar på tråden Nån som tagit bort en (intim)piercing?
  • Habaladabala

Kan du inte fråga på piercingstället hur man ska göra för att få bort den?
    Lycka till!

• Patrik vill bli Pappa

du måste ha en speciell tång och sära på ringen med, då lossnar kulan

• wrej

TJEJJEN- Jo tanken finns där men ja hade önskat slippa lägga mig o bresa på nån brits för nån tatuerad karl hahahahaha.. sista vägen ut om vi sägr så ;) Tack ändå!

• Patrik vill bli Pappa

Be din man ta bort den så klart!

• wrej

Hahaha.. oh god, en tång dÄR! ja jo det var en mkt smart o enkel idé.. så får re bli.. Tack!

• Maja21

Det verkar ju bara vara en sån om jag förstår rätt.. en sån kula det bara är att "dra bort" alltså som inte sitter så hårt! Dra lite försiktigt i kulan!

• getingmidja

Sån där tång kan vara bra att ha hemma, ifall man får problem med kulor som ramlar bort tex.
    Låsringstång har jag för mig att den heter, kostar inte mycket.

• Enantiodromia

Såvida din ring inte är typ 2mm tjock kan du få bort kulan utan tång. En vanlig 1.6mm ring är inte alls svår att få bort kulan från. Ta tag i ringen på ena sidan (pilligt men det går) och rucka lite på kulan så bör den lossna. De enda ringar jag har behövt låsringstång till har varit 2mm tjocka eller grövre.

• Sagofe

Går att ta en sax och stoppa i ringen, öppna den och så lossnar kulan.
    Brukar jag köra med på mina ringar. De sitter iochförsig i ansiktet allihop, så då går det ju att kolla i spegeln samtidigt, men sitter den i underlivet kanske det kan vara bra med lite hjälp ;)

• Splach

Oftast har dom tryckt lite på ringen så att ringen ska vara tajt så du inte kan tappa kulan..
    Med andra ord så är det bara att ta en sax, eller en liten tång eller något i den stilen och stoppa in i ringen och klämma åt så att ringen blir större, antagligen kommer då kulan att trilla loss av sej själv..
    Annars är det bara att ta tag i själv ringen och trycka på kulan så kommer den lös!..
    Går hur enkelt och smidigt som helst, är bara att trycka!..

har själv en massa sådana där ringar i mina öron osv.

Svar på tråden Nån som tagit bort en (intim)piercing?