• Magiska under

144 slag/minut!!

Var hos Bm idag och lyssnade på bebisens hjärta!! Hjärtljuden låg på 144 slag/minut!!

Vad säger skrocken? Pojke eller flicka? Någon med erfarenheter?

• Svar på tråden 144 slag/minut!!
  • HaJoMi

Har för mig att de säger att över 140 betyder tjej, men tji fick jag iallafall

• Ängel1982

skrocket säger ju över 140 är en flicka, den här bebisen i min maghe e tvekönad isf....

• roha

Mitt låg på 148 tror jag...då blir det kanske en liten tös i alla fall...om man nu tror på sånt...

• emmaida

När jag väntade mina två sista barn så låg hjärtljuden på 144 slag/minut och då sa barnmorskan att det skulle bli en flicka och det sa hon båda gångerna, men det blev pojkar båda gångerna.
    Men det kan ju vara en tillfällighet inte vet jag.

• trollet77

När jag väntade flickan låg dom på allt mellan 142-160 och med grabben låg det ganska jämnt kring 130... så på oss stämde det in.

• Rosiie

Min bebis i magens hjärtljud ligger på 150 slag per minut, och det är i alla fall en liten kille. Det vet vi genom ultraljud där snorren stod rätt ut, så vi är bergsäkra :)

• izabelle32

Mitt första barn låg konstant på 144 i hjärtljud - pojke, nu väntar vi tvåan och hjärtljuden har legat på 158 och 158 - pojke igen

• Malinmamman

Mitt barn som enligt ul är en flicka, ligger lågt på 142 första gången och 135 andra gången så om två ul stämmer så stämmer INTE skrocken, tycker att det är konstigt att vissa bm säger "det är en ..." bara beroende på hjärtljuden när det uppenbarligen är så olika på om det stämmer eller inte. Jag frågade en bm på Mamma Mia och hon sa att det stämmer i ca 50% av fallen. Vill du veta så tycker jag att du ska göra ett könsul.

• flerbarnsförälder

Frågade min just om detta kring hjärtljuden och hon sa att det finns inget som säger att pojkar har så och flickor så många slag/min 

• strumpan123

enligt rul väntar vi en flicka och när vi lyssnat så har hjärtat slagit 155 ena gången och andra gången 150 

• MadeleineH

Det säger att det är ett barn med ett hjärta i din mage...

Nej men mina barn har haft både högt och lågt och hit och dit och jag har fått både flicka och pojke. Hjärtat har slagit både fort och långsammare denna gång och nu väntar jag en flicka enligt RUL och TUL.

• Julia08

Min bebis hjärtljud brukar ligga mellan 140-150, väntar en kille enligt UL :)

Svar på tråden 144 slag/minut!!