• Emil2006

Är det fler som ätit Rosenrot innan ni blev gavida nu?

Jag gjorde det och nu är jag lie orolig att det inte var bra och ångrar mig. Är i vecka 8. Dags att ångra sig nu!

• Svar på tråden Är det fler som ätit Rosenrot innan ni blev gavida nu?
  • TheLove

jag har hört att man ska ha lättare att bli gravid om man äter rosenrot! Tror inte det är någon fara alls! Äter rosenrot men är inte gravid...

• ruffe4

Jag åt oxå i början la av sen när jag fick veta att jag va gravid, ungen blev frisk.. ingen fara på taket

• Emil2006

Jag måste faktiskt säga! TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR SVAREN! Råkade hitta en tråd med en himla massa tjejer som ätit rosenrot och fått missfall. Och blev faktiskt jätterädd. Trots att jag vet att missfall är så vanligt att rosenroten inte behövde haft med dem att göra. Har inte haft såna här tankar om rosenrot annars. Men det finns heller inga trådar där de talar om att det gått bra med graviditeter och rosenrot innan.

Tack för svar båda två!

• TheLove

skönt att du känner dig bättre då Grattis till bebisen i magen föresten

• måndrömmen

Jag käkade också rosenrot innan jag blev gravid. Fick dem av mamma i julklapp eftersom jag var så trött. Vi hade försökt bli gravida sedan april förra året. Hade ingen aning om att rosenrot kunde hjälpa till, men kanske. Efter två månaders intag var jag gravid. Än så länga har graviditeten framskridit helt utan problem. Burkan med rosenrotstabletter är dock slut och jag har inte köpt en ny.
    Tror inte du skall oroa dig.

Men visst jag kan förstå en del oro. Om det på något sätt är så att rosenrot hjälper ägget att fastna, så kanske även ägg som inte är helt 100% också fastnar. Och det skulle ju isåfall göra sannolikheten för missfall större hos dem som äter rosenrot. Men hur troligt är det? Jag tror inte att rosenroten i sig skulle påverka barnet negativt.

• pavi

Jag åt också rosenrot 1 1/2 månad innan jag blev gravid, slutade när jag fick ett +.

Jag är nu i v11, och fick för några dagar sedan när jag var på inskrivning, lyssna på hjärtljuden.
    Så peppar,peppar, än verkar allt vara ok!

Allt är nog bra för dig med ska du se.

• Emil2006

Oj, vad skönt!!! Tack ska ni ha allihop! Nu känns det mycket bättre!

Dumt av mig att läsa en sådan tråd. Nu ska jag sluta med sånt och glädjas över den här graviditeten.

Kram och tack så jättemycket för svaren. De beyder så mycket för mig!

• mysen71

Jag åt rosenrot i 1 månad innan jag blev gravid! Är i v.18 o bebis mår hur bra som helst..

Att man får MF pga rosenrot är inget som är bevisat.. dom som fått MF kunde lika gärna fått det iallafall utan o ha ätit rosenrot!

Svar på tråden Är det fler som ätit Rosenrot innan ni blev gavida nu?