• Anonym (safe 6)

Kan man få gratis kondomer?

Vi måste skydda oss från graviditet under närmsta året. Är inte sugen på att börja med hormoner för vi har en längre tid försökt att få barn och vill inte behöva vänta på att kroppen återställs efter detta år.

Så det blir väl kondomer, men det finns ju så många sorter, hur vet man vilken som passar bäst. Kan man få prov nånstans? För inte kan man väl gå till ungdomsmottagningen, där kommer jag ihåg att det fanns kondomer för utdelning. Måste man alltså som vuxen köpa 10 paket innan man hittat nån sort man trivs med? För inte kan man väl få kondomer på recept som p-piller typ.

• Svar på tråden Kan man få gratis kondomer?
  • Middel

Ring till RFSU och kolla med dem. De kan säkerligen skicka några gratisprover.

• Blåkråka

Fråga om tipps

Min favvis är Näcken!

• Freiya

kolla med din barnmorska om du har nån? min har kondomer på skrivbordet om man vill ha!

• Daidi

Gratis kondomer vet jag inte vart man kan få men det borde stå på RFSU:S (L,U ?) sida om storlekar och så?
    Jag vet att Okeydo är bra för mig (eh.. ja men de känns skönast!)
    Och profil är för små för min kille!

• pesonen

Gå till en ungdomsmottagning eller till din MVC och kolla. De har alltid kondomer de lämnar ut.

Annars är ju det allra säkraste sättet att inte bli gravid på genom att inte ha sex

• Lajm

Noterade att det även finns i 25-pack.

• Anonym (safe 6)

Kikar lite på www.rfsu.se men bredd, vaddå bredd? På en så står det omkrets 116mm men på de andra bredd 52mm. Jordgubbsdoft, är det mysigt, eller tar det bort en del av stämningen?

BM borde ju ha som ni skrev, men vet inte om jag vågar fråga, usch jag är så blyg.

Man känner sig ju som 12 år igen, inte som en gift kvinna som haft sex i många år :-0

pesonen, att inte ha sex, det är karln för sexig för och jag kan ju inte gå här hemma och blunda hela tiden.

kikar in till kondomeriet.....

• linda87

rfsl avdelningar delar ut gratis kondomer då de samarbetar med rfsu, ungdomsmottagningar tar oftast betalalt nån krona å då lönar det sig ju inte oftast ^^

• Anonym (safe 6)

Lajm, måste man vara medlem för jag kommer inte till nåt annat än startsidan?

Linda87, på min tid fick man gratis kondomer där, stod alltid en stor korg i väntrummet så alla tog en massa fast vi var oskulder och så skulle förbli i flera år till.

• Lajm

TS: Nej, men sidan kan vara lite knepig i vissa läsare.

Svar på tråden Kan man få gratis kondomer?