• Baninis

Provera när mens???

Hej alla FL:are,

Jag har ätit provera i 10 dagar och kuren avslutades förra onsdagen och jag väntar fortfarande på att mensen ska komma igång... Det är idag 6 dgr sen jag tog sista tabletten och inga som helst känningar av mens. Har ätit provera 2 ggr tidigare och då fick jag mens 2 dgr efter sista tablett första gången och andra gången fick jag mens 1 dag innan sista tabletten.
    Jag är lite fundersam och är på jakt efter fler som varit med om detta!!

• Svar på tråden Provera när mens???
  • Mrs Stella

Hej!
    Jag åt Provera i 10 dagar och sen tog det ungefär en vecka sen mensen kom. Sen kom den på "utsatt tid" nästa månad för att sen hoppa över två månader igen.. Beställde tid hos läkaren och 2 dagar innan jag skulle dit så kom mensen en tredje gång. I helgen borde det närma sig ägglossning för min del så nu ska jag hem och göra barn!

• Mimmi79

ska antagligen börja med provera jag med....tänkte höra lite om ni har en aning om hur provera påverkar oss ätare??? Stimulerar det ägglossningen???? Eller får det bara igång en blödning??? Vet ni???.....vilka indikationer har ni fått det på, enbart utebliven blödning eller i graviditetsönskan???
    Kramar

• inobino

Jag fick provera eftersom jag inte hade haft mens på 4 månader och jag vill bli gravid. Så jag skulle börja med pergotime och för att börja med pergotime behövde jag fåen blödning först. Provera ges för att påskynda mensen. Den stimulerar inte ägglossningen men kan hjälpa till så att kroppens hormoner på traven att komma igång.

Svar på tråden Provera när mens???