Den perfekta kladdkakan!!
Jag har letat ihjäl mig efter ett recept på den perfekta kladdkakan. Den som är alldeles mjuk i mitten och seg i kanterna. Alla ni som sitter och klämmer på ngt bra recept är välkommna att dela med er.
Tack
Jag har letat ihjäl mig efter ett recept på den perfekta kladdkakan. Den som är alldeles mjuk i mitten och seg i kanterna. Alla ni som sitter och klämmer på ngt bra recept är välkommna att dela med er.
Tack
Kladdkaka
2 ägg
3 dl socker
4 msk kakao
1 krm salt
1,5 dl vetemjöl
150 g smält smör (margarin funkar också)
Rör ihop ägg och socker, sedan tillsätter du övriga ingredienser.
Grädda 175 grader, ca 30-35 minuter. (Kan variera något mellan olika ugnar.)
Rör inte en massa i onödan, det gör bara att kakan får en mer sockerkakslik konsistens.
Lycka till!
2 ägg
2 dl socker
1,5 dl mjöl
150 gr smält smör/margarin
3 msk kakao
175 grader i 15 min ung.
den är god!
bakas i bland flera gånger i veckan.
det blir godare för varje dag den står.
lycka till!
Så man ska inte vispa äggen, utan bara röra?
Jag har aldrig lyckats med kladdkakor...
Nix, vispa är förbjudet
Aha, det är kanske orsaken till mina misslyckade kladdkakor!
Zealous---> Det är nog en bidragande orsak, helt klart!
Se så, nu är det bara till att göra ett nytt försök så ska du se!
Åhh, ska baka idag...
Några andra hemligheter för att få den perfekt?
Det ska inte mycket till för att lyckas med den, bara man tänker på att inte vara för duktig med rörandet.
OK, mina brukar aldrig bli sådär goda som man kan köpa när man är ute å fikar....men ska defenitivt testa det där med att röra lite
Jag använder samma recept som getingmidja. Kladdig men lite seg i kanterna. Har bakat den två helger i rad nu... Fyyyy på mig
Jaa, måste hem och prova!
getingmidja: Åhh, den var GOOOOD. Känner mig lyxigt syndig
Min hemlighet med en perfekt kladdkaka är visserligen samma recept som Getingmidjas men med den skillnaden att jag lägger i två matskedar honung oxå.
Jag brukar köra 175 grader i 20 minuter i vår ugn.
Lycka till!
anime---> Smaskens, och sååå nyttigt! *S*
getingmidja: var tvungen att testa din kladdkaka o den blev mycket mycket godare än min. nu är det ditt recept som gäller..*haha*
godast är om du kan göra den i micron då är den inte så hård uppepå som den kan bli i ugnen.. de är den bästa kladdkakan!
thefrog---> Haha, du har alltså provat dig genom kladdkakerecept?
Åh, nu var det längesen jag gjorde en...börjar bli sugen.
Tjej 83---> Smaken är som bekant delad, själv älskar jag när kakan har hårda sega kanter och är mjuk och seg i mitten.
ÄLSKAR kladdkaka ju.. Snodde receptet... killen e konditor o ha en massa böcker, men lyckas aldrig, man vill ju inte fråga honom heller haha
*StoltMama*
gottttt