• thissy

När sparkar bebisen så det gör ont?

Det är många som undrar om det gör ont när bebisen sparkar.
    Kommer det göra ont när bebisen sparkar?

V.29

• Svar på tråden När sparkar bebisen så det gör ont?
  • lena ekman

För mig gjorde det aldrig ont när Mirja sparkade.

• Chiba

Min lilla Edwin sparkade på samma ställe hela tiden när han låg i magen, trodde jag skulle smälla av.. Så jag hoppas att du får en "snäll" bebis som sparkar lite här och där..

• MARIA99

Nä jag tycker inte det har gjort ont så mkt ( väntar mitt 3.e barn nu).kanske lite när de pressat på vid revbenen i slutet & det känns ju om bebisen sträcker sig tycker jag men ont är att ta i. Är i v.32 nu. Förra graviditeten hade jag en livligare bebis i magen men 1:a tjejen var rätt lugn som denna oxå är.
    Är nog individuellt hur man upplever det

• FKKC

Min son gjorde mig heller inte illa. Trots att han var 57cm när han föddes

• thissy

Tack.
    För just nu sparkar den lite här och där, och det gör inte ont.
    det är bara att hoppas att det inte kommer att göra ont.

• FridaE

Ja det gjorde inte så ont men på vissa ställen kan det vara vääldigt obehagligt, typ blåsan eller får in en fullträff på nåt revben ;) Och som vissa redan sagt, om de sparkar på samma ställe flera gånger.

• Teskedsmamman

Första sonen buffade bara, det gjorde aldrig ont när han sparkade... 2:an däremot sparkade ibland så jag grät!!! Det är olika från barn till barn...

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • M26

Jag är i v30 och min bebis sparkar inte så det gör ont, men däremot trycker den ut fötterna ganska högt upp på magen och det gör ont! Det ser ut som en liten boll utanpå magen och jag får trycka tillbaka för det gör så ont. Detta började nog för ca 2-3 veckor sedan. Det var likadant förra gången, men jag kommer inte ihåg när det började då.

• Mika86

när jag va i v 35 så började den sparka mig riktigt hårt i revbenen o det va ingen höjdare

• Alcarinque

Jag fick aldrig några sånna där onda sparkar. Alva bara petade lite med sina små fötter verkade det som...

• Helmus

Jag är bara i vecka 27 och min bebis sparkar så att det gör riktigt ont emellanåt, dels på urinblåsan och dels "knäas" h*n mitt i magen Förvånad!

• nelle87

Jag är bara i v 26 än men tycker de kan va lite obehagligt ibland när den sparkar mot revbenen, är rädd för hur de ska kännas sen när den blir starkare
    Men ont gör de inte än iallafall..

• Trocadero

Det gör skitont när den sparkar bakom revbenen, och värsta är ju när den sparkar i revbensstumpen som sitter längst ner...huvva!!!

• linhen

Jag hade en buffbebis så jag blev aldrig sparkad... Eller så är jag bara okänslig på insidan

Kall och hård

Svar på tråden När sparkar bebisen så det gör ont?