Vikingar o deras seder *skrattar ihjäl mig* ÄÄÄCKLIGT!!
Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste i "Spåren av kungens män" av Maja Hagerman. Där det finns en skrift av en arabisk författare Ibn Fad från 920 talet om våra vikingar.
De är Allahs smutsigaste varelser: de tvättar sig inte efter baj eller kiss, inte heller efter samlag, och tvättar inte händerna efter maten. De är som vilsegågna åsnor.
De kommer från sitt land och förankrar skeppen vid Atils stränder. Det är en stor flod. Vis stranden bygger de stora träus. I ett hus bor det tio till tjugo personer, ibland något mer eller mindre. Var och en har en säng att sitta på. De har med sig sköna slvaninnor, avsedda för (slav)handlarna. Den ena har umgänge med sin slavinna medan kamraten tittar på. Ofta beter de sig en hel männgd av det sättet, i varanndras närvaro. Kommer det en köpman in för att köpa en slavinna av dem och finner honnom i samlag med henne, så fortsätter denne tills han tillfredsställt sina behov. Varje dag tvättar de ansikte och uvud i det smutsigaste och snuskigaste tänkbara vatten. Det går till så att varje mårgon kommer en slvaninna med ett handfat vatten. Hon räcker det åt sin herre, och han tvättar händrna, ansiktet och håret och reder ut det med en kan i handvatet. Sedan snyter han sig och spottar i vattnet ja, det finns inget snusk som an gör i samma vatten. När han har gkjort sitt, bär slavinnan handfatet midare till nästa och han gör samma som kamraten. Och så bär hon det vidare från den ene till den andre tills det har gjort sin rund till alla i huset. Och var och en snyter sig och spottar i handfatet och tvättar däri ansikte och hår.