tycker ni att det smakar illa i munnen?
Jag är gravid i v.8 och mår bara lite illa. Det jag tycker är jobbigt är att jag ofta har en äcklig smak i munnen, som jag inte känner igen Är det fler än jag som har det?
Jag är gravid i v.8 och mår bara lite illa. Det jag tycker är jobbigt är att jag ofta har en äcklig smak i munnen, som jag inte känner igen Är det fler än jag som har det?
Kan ju kanske kännas så ioch med att du mår så illa.Känns smaken lite järn aktig?
Det är nämligen en sak jag kännde av med mina barn.
Är det en metallisk smak...? Har inte känt det själv, men har läst att det är vanligt
drick ramlösa d funkade för mig...kunde inte borsta tungan längst bak där d illasmackandet satt..
Jag hade det sa, la marke till att det var efter att jag atit nan slags kolhydrater.. Visade sig att jag hade graviditets diabetes.. Hoppas allt ar bra med er!
Jag har ofta oxå en extremt äcklig smak i munnen, men det hör nog till. Tycker dock att det minskat lite efter v.12, kanske det gör det för dig oxå?!
Lycka till!
Har också så men det är inte metallsmak. Borstar tänderna för jämnan men det hjälper inte.
Jag hade en smak av härsket smör i munnen.. kändes verkligen som en stor äcklig smörklick! Det går nog ganska fort över.. hade mitt smör :) i en vecka ungefär.
Jag hade så mellan v.11-17 ca... Efter vad jag än ätit förutom frukt. Inte metallsmak, utan bara äcklig smak. Nu har den äntligen försvunnit dock. Grattis till grav förresten=)
Tack för svar! Nej, jag tycker inte att det smakar metall, bara äckligt! Har Läkerol i väskan ständigt nu... Har frågat min blivande man (gifter mig på lördag!) om jag luktar lika illa som jag smakar, men det gör jag som tur är inte .
Usch ja jag har haft bläsmaken hela tiden (nu vecka 35...) Tandläkaren säger att det har med hormonerna att göra, tandkött och tunga svullnar. Hon sa: skölj ofta med vatten. Testa munvatten när du borstar tänderna, var noga med tandtråd och testa tungskrapa (om du pallar det utan att kräkas). Ofta är man ju lite täppt i näsan också och det hjälper ju liksom inte till.
jag tycker att jag smakar konstigt i munnen nu för tiden, men vad jag vet så är jag inte gravid. (kan iof vara så, men inget jag vet om ännu :)
blir så på en gång efter att man borstat tänderna.. :( är rätt så jobbigt!
hoppas det går över för dig/er!
seda jag blev gravid har jag börjat sköta mina tänder extremt mycket nogrannare pga att man blir äckligare oftast lättare och får lättare hål!
så tandtråd skölj å borst minst 3 gånger dagligen
Har också äckelsmak i munnen. Hade inte alls det när jag väntade sonen, men nu är det riktigt vedervärdig och jag är bara i v 10. Dricker mycket vatten, borstar tungan och tuggar mintpastiller när det är som värst. Kan inte låta bli att undra om jag har lika äcklig andedräkt som smaken är, men sambon säger att jag inte har det. Dock kanske han mest är snäll för husfridens skull.
Grattis till bröllop och liten i magen!
Håller med Cozco! Precis så var det, superäckligt verkligen! Vet inte när det gick över för mig, är i v 20 och har inte känt det på några veckor nu, oftast var den vidriga smaken anledningen till att jag spydde. Hoppas det inte kommer tillbaka, tyckte inte det hjälpte med nånting, inte tandtråd, munvatten eller nåt sånt (tungan kunde jag absolut inte röra utan att kräkas så det vet jag inte om det hade hjälpt...)
japp jag med. Är äckligt!!