• Opehlia

Lim till trasiga (riktiga) naglar.

Är det någon som har testat lim som ska fixa naglar som gått av ?

Jag har en tumnagel (ingen lösnagel) som har gått av ungefär på mitten som jag inte kan riva av för då dör jag säkert! Vet att det finns lim (för riktiga naglar)...men frågan är ...funkar det ? Ska man bara smeta på det över nagel eller ska man "lyfta" upp ena delen o pensla på o sen trycka ihop nageln ?

Behöver snabb hjälp !!!
    Kram kram

• Svar på tråden Lim till trasiga (riktiga) naglar.
  • Aaliyah

Ja, det funkar i alla fall ett tag. Du smetar på det i sprickan och klämmer sedan ihop kanten några sekunder.

• Sweet rock N roll

Ja det funkar ett kort tag men nageln går ändå av efter ett tag även om du limmar på mer så jag rekomenderar att du klipper av nageln iaf, annars finns risken att du råkar riva av nageln när du arbetar och att den då går av ner vid fingrets början vilket gör ont och bara blir fult. Klipp av där nageln är trasig och spara om. :)

• Opehlia

Nageln har gått av alldeles för lång ner...går inte att komma ner så långt med saxen. Fy alltså...kommer att göra svinont när den går av

• Tjej 83

ja tycker synd om dej vet precis hur de är när en lång nagel går av de gör ju svin ont!! har aldrig testat de med lim. aldrig sett de i affärerna.
    hoppas de funkar för även om naglen växer ut ganska snart ( så de onda iaf försvinner) så vill man ju ändå inte ta bort den..

• Sweet rock N roll

Ok men då köper du nagellim och limmar över hela sprickan och låter det torka, sen har du på nagellack som extra stöd. Hoppas att det fungerar för dig !

• Höstglöd

Ja, det funkar. Men det håller inte jättelänge, några dagar bara, så det måste göras om sen igen. Räddningen i nöden för naglar som går av alldeles för långt ner (och självklart vid helt fel tillfällen också)

• sweetpea

Man köper små remsor av glasfiber som man lägger på och sedan dränker in med flera lager lim. Det bildar liksom ett extralager, som håller ihop nageln. Sedan nagellack på som vanligt. Funkar bra, finns i alla affärer med ett hyffsat nagelsortiment.

• Duckan74

Eller limma på en lösnagel och lacka alla naglar i mörk färg och låt den trasiga växa ut en bit i lugn och ro. Så gör jag, funkar bra.

Svar på tråden Lim till trasiga (riktiga) naglar.