• Tulipan

Stad utanför Barcelona?

Vi har köpt flygbiljetter till Barcelona i augusti men vi vill inte vara inne i Barcelona i 2 veckor. Är det någon som har tips på en bra, mysig och lugn liten stad/by som passar en barnfamilj? Helst inte längre bort än 20 mil från Barcelona...

Mvh Tulipan

• Svar på tråden Stad utanför Barcelona?
  • sweetpea

Jag tycker att Cambrils på Costa Dorada verkar trevligt - det är en liten fiskeby som har vuxit ihop med den större turistorten Saolu precis bredvid. Där ligger också Port Aventura, Europas näst största nöjespark (efter Eurodisney) och ett enormt vattenland. 10 mil till flygplatsen i Barcelona, direkttåg till centrala Barcelona. Där finns nog något som passar alla!

sembo.se kan man läsa mer om turistorterna på Costa Dorada, kustträckan söder om Barcelona. Norr om Barcelona ligger Costa Brava som nog också är häftigt, men vildare och mindre barnvänligt.

• Tulipan

Tack sweetpea.

Har läst på Sembo men vi kan inte bestämma oss vad som låter bäst Cambrils är faktiskt vår första handsval, är bara nyfiken om någon har varit där.
    Costa Brava är fint, vi har varit där flera gånger men som du skriver så är det mindre barnvänligt.

Ska leta vidare i hotelldjungeln.

• Bonanza

L'Estartit! Det ligger kanske en 20min med pendeltåg från Barcelona, och är jättefint. Hur mysigt som helst.

Come what may
  • Tulipan

Är L´Estarit barnvänligt? Har du tips på bra hotell?

• Bonanza

Ja, det är barnvänligt. Det är lååång sandstrand, en lugn stad och många turister med barn. Sembo har lägenhetshotell där, det är de vi bodde på. Fast de låg uppe efter några trappor, så det kanske inte är så bra för barn.

Men jag skulle starkt rekommendera L'estartit!

Come what may
  • Tulipan

Tack Bonanza! Ska kolla lite hotell i L´Estarit.

Svar på tråden Stad utanför Barcelona?