• Lärarstudent

Någon som äter Fritt Flyt???

jag har en burk hemma o har även beställt en till då försäljaren sa att det var bra när man var gravid, men vissa säger ju att man inte ska...hur ska jag göra??

• Svar på tråden Någon som äter Fritt Flyt???
  • evangeline75

Har precis svalt en kapsel . Försäljaren sa till mig också att den är bra för gravida och jag har läst någonstans här på FL tidiare att den ska vara ok att äta. Känner sig ju ändå lite osäker på om man ska äta omega 3 kaplsar eller inte men jag har i alla fall hållt på att knapra ett tag. Får ju hoppas att deras information är riktig.

• Lärarstudent

ja man tycker ju det o hon sa att det är endast omega 3 kapslar som ej genomgått kontroll som man inte ska äta men deras har tydligen det...är det från Fritt flyt du köpt oxå?

• Emil2006

Jag äter dom också. Men är också lite orolig ibland. Men de som säljer den garanterar ju att den är okay för gravida, eller till och med mycker bra. Måste väl tro på det men man är ju så rädd för att göra något fel som skadar barnet.
    Jag har också läst om andra som äter just Fritt Flyt. Tydligen är vissa omega3 kapslar inte bra för gravida efersom de inte är renade från gifter, antar att de kanske kommer från sån fisk gravida rekommenderas att inte äta? fritt flyt ska ju däremot vara en helt ren produkt noga kontrollerad m.m. Så jag fortsätter äta den efter att ha läst på mycket om den.

• evangeline75

Läsarstudent, ja, det är Fritt flyt jag äter.

• Zizter

Min bm rekomendera fritt flyt faktiskt.. för jag sa jag ville äta omega 3 för det är ju bra dom tre sista graviditetsmånaderna för utvecklingen av hjärnan på bebis...
    MEN hade ätit dom några veckor å jag hade börjat svettas så mycket.. så när jag va hos bm så sa hon.. ja visst blir man varm av dom? JAAA sa jag då.. fan kändes som jag va utomlands så mycket jag svettades.. så jag va tvungen å sluta.. för jag kunde inte sova så varm jag va.. så får börja äta dom igen efter bebis kommit å man börjat amma..

• smaragden

Jag äter helt klart fritt flyt, de små mängderna är nog bra för både mig och barnet i magen.

Hellre fisk än kött för min del.Det ligger ju och ruttnar i tarmarna.
    Är man riktigt nojig bör man äta KRAV odlad mat tycker jag och INTE dricka vattnet ur kran, utna köpa vattenrenare att sätta på..

Ät du fritt flyt...Tänk vad härligt om vi alla får fritt fly i vardagen oxå...?

• lillAa

äter också fritt flyt efter att försäljaren sa att de var jättebra för gravid. blir lugnad av er andra!
    tack!

• Samach

Äter också "fritt flyt". Har ätit fiskolja flera år, två sorter. Vanlig fisk äter jag tyvärr inte så ofta...
    Apråpå kranvatten, se ovan: Sverige har typ världens renaste kranvatten, behövs ingen vattenrenare! Möjligtvis om man har egen brunn kan vattnet innehålla förhöjda halter av vissa ämnen eller bakterier...

Svar på tråden Någon som äter Fritt Flyt???